اخبار صنعت برق

آغاز چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران

چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران امروز صبح و با حضور چهره های برجسته علمی داخلی و خارجی و مقامات ارشد وزارت نیرو در محل ساختمان ستادی این وزارتخانه آغاز بکار می کند و تا فردا ادامه خواهد داشت. این کنفرانس قصد بررسی آینده صنعت بادی کشور در فضای جدید بین المللی را دارد.

دکتر محمد دورعلی در مصاحبه با مطبوعات خبری گفت: چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران امروز و فردا 29 و 30 تیر 1395 در سالن همایش های وزارت نیرو توسط انجمن انرژی بادی ایران برگزار می گردد.

رئیس چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران گفت: این کنفرانس با حضور مقام عالی وزارت نیرو، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ریاست سازمان انرژی های نو ایران، رئیس انجمن انرژی بادی ایران و … برگزار شروع بکار خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی بادی در کشور بیان داشت:این کنفرانس با رویکردی متفاوت قصد بررسی آینده صنعت بادی کشور در فضای جدید بین المللی را دارد.

دکتر دورعلی تصریح کرد: در این دو روز سه نشست تخصصی با موضوعات “مشارکت بین المللی در توسعه صنعت انرژی بادی کشور” ، اهداف و مدل های توسعه صنعت بادی کشور” و فرصت ها و چالش های اقتصادی توسعه انرژی بادی کشور” برگزار می شود که پیش بینی می شود مورد استقبال شرکت کنندگان قرار بگیرد.

رئیس چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران گفت: همچنین 4 کارگاه با عناوین “بررسی اثرات دینامیکی نیروگاه های بادی سایز بزرگ بر عملکرد” و “قوانین و روش های سرمایه گذاری خارجی در ایران و استفاده از سایر منابع مالی بین المللی” و “wind farm project certification” و ” Wind Turbine Design” برگزار می شود.

وی برخی از میهمانان خارجی حاضر در چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران را به صورت زیر معرفی کرد:

 مدیر عامل انجمن انرژی بادی اروپا (Mr. Giles Dickson) <

 معاون (Vice President) انجمن صنایع باد دانمارک (Dr. Morten Dyrholm)

دبیر انجمن انرژی بادی چین (Mr. Qin Haiyan)

 رئیس انجمن انرژی بادی ترکیه (Mr. Ataseven)

 مدیر عامل شرکت Khan Wind ،چین (Mr. Charlie Du)

معاون (Vice President) شرکت Vestas، دانمارک (Mr. Inigo Eizaguirre)

معاون (Vice President) شرکت Siemens Renewables ،آلمان

 مدیر عامل مرکز مواد و ساخت توربین های بادی، هلند (Dr. Ben Hendriks)

گفتنی است انجمن علمی انرژی بادی ایران به منظور توسعه دانش، گسترش، پیشبرد و ارتقاء سطح دانش فناوری توربین‌های بادی تاسیس گردیده است و تاکنون چندین کنفرانس و همایش کشوری و منطقه ای در زمینه انرژی بادی در ایران برگزار نموده است که مورد استقبال دانشگاهیان و شخصیت‌های اجرایی و دست‌اندرکاران صنعت برق و باد کشور قرار گرفته است.

سال گذشته نیز سومین دوره این کنفرانس در تاریخ 24 و 25 خردادماه در سالن همایش های وزارت نیرو برگزار شده بود.

چهارمین کنفرانس انرژی بادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *