فناوری صنعت برق

بزرگراه خورشیدی چین

ایده جاده خورشیدی توسط بسیاری از شرکت ها به عنوان غیر عملی بودن را رد شده است. اما کشور چین را انجام این پروژه را رد نکرده است تا امروز بصورت آزمایشی از آن استفاده کرده است.
در Jinan، پایتخت استان شاندونگ در شمال شرقی، ترافیک در حال حاضر ترافیک عبور و مرور بیش از کشش یک بزرگراه است که در آن تولید برق از نور خورشید می باشد.

بزرگراه خورشیدی
ساخت این بزرگراه از سه لایه تشکیل شده است:
بتن شفاف در بالا، پانل های فتوولتائیک در وسط، و عایق در پایین.
هم چنین مساحتی که باید به این طریق پوشش داده شود به 5،875 متر مربع (63،200 فوت مربع) می رسد.

بزرگراه خورشیدی
چین این پروژه را به عنوان اولین فضاپیمای فتوولتائیک در دنیا می خواند. در اواخر سال 2016، یک روستا در فرانسه افتتاح شد که ادعا کرد نخستین جاده خورشیدی در جهان است، در حالی که ایده این پروژه در چین تقریبا همزمان با این ادعا بوده است که در حدودی نیمی از آن را پوشش می دهد. در سال 2014، هلند یک مسیر دوچرخه ایبا استفاده از پنل های خورشیدی ساخت.

بزرگراه خورشیدی
طبق گفته ژانگ هنگچائو، طراح پروژه و کارشناس مهندسی حمل و نقل در دانشگاه Tongji چین در مصاحبه با CCTV، جینان شامل دو خط و خط اضطراری است که هم برای تولید برق و هم جهت حمل و نقل عمومی طراحی شده است. هنگچائو افزود که این بزرگراه می تواند فشار ده برابر بیشتر از انواع آسفالت معمولی را دارا باشد ومی تواند در سال 1 میلیون کیلووات ساعت برقرا تولید کند، که این مقدار برق برای استفاده از چراغ های خیابانی و یک سیستم ذوب ریخته گری در جاده ها استفاده می شود. همچنین برای تأمین برق به ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی طراحی شده است، که در آینده به آن اضافه می شود.

بزرگراه خورشیدی
وی خاطرنشان کرد که با توجه به جادهای که در حدود 3،000 یوان (458 دلار) در هر متر مربع هزینه دارد، اما ممکن است این جاده همانطور که از قبل پیش بینی شده بود بیشتر از خیابان های اسفالتی معمولی هزینه بردار باشد
در سال گذشته چین به عنوان تولید کننده انرژی خورشیدی در جهان تبدیل شد و ظرفیت فتوولتائیک آن به حدود 78 گیگاوات افزایش پیدا کرد و تا سال 2020 به 105 دلار خواهد رسید. در همین حال، شهر چین Huainan بزرگترین پروژه خورشیدی شناور در جهان است که می تواند در نهایت 94،000 خانه را با انرژی خورشیدی برق رسانی کند

بزرگراه خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *