مقالات

رایج ترین عیوب برق و نحوه رفع آنها

برق کشی هر ساختمانی باید با در نظر داشتن قواعد و اصول استاندارد انجام پذیرد. برای همین منظور باید برای تمام فضا های ساختمان روشنایی به اندازه کافی تامین شده باشد و در عین حال دسترسی منطقی و مطلوبی برای کنترل روشنایی هاپیش ‌بینی شده باشد.

به این ترتیب در عیب یابی برق ساختمان با چند جنبه مشخص از کار مواجه هستیم:

  • پیدا کردن و درک نوع عیب
  • چگونگی رسیدن به عیب
  • تامین امنیت در حین کار

پیمان الکتریک ارائه کننده انواع تثبیت کننده می باشد . برای خرید و مشاوره با شماره  098213399305تماس بگیرید یا به واتس آپ 09127701494 پیغام بدهید

انواع عیوب برق ساختمان:

سوختن سیم کشی برق ساختمان: از روشنایی تا فعالیت انواع ماشین های خانگی همگی برای کارکرد خود نیاز به نیروی برق دارند؛ ولی این وسایل ممکن است که به هر دلیلی مقدار جریانی فراتر از حدود تعریف شده را داشته باشند. جریان هایی با عنوان اضافه بار که غالباً همراه با خرابی ها در دستگاه های خانگی. ایجاد میشود.گاهی هم ممکن است مقدار بار الکتریکی بیشتر از حد مجاز از یک قسمت خط توزیع ساختمان داشته باشیم . برای مثال اتصال چندین دستگاه پر توان به یک پریز.
بروز اتصالی در برق منازل: اتصالی از خطرناکترین موارد در عیب یابی برق ساختمان است. چرا که جریان ‌های بسیار بالایی تولید خواهد کرد و در صورت عدم حضور یک سیستم قطع کننده استاندارد، باعث خرابی های بسیار مانند اتش سوزی و حتی آسیب جدی در برق کشی ساختمان خواهد شد.
از یک اشتباه ساده در سیم کشی تا خرابی تجهیزات برقی در ساختمان ها، همگی می ‌توانند اززدلایل اتصالی برق منازل باشند؛ اما بیشتر اوقات این حادثه در صورت استفاده از تجهیزات برقی با کابل های بلند خارج از دیوار ها اتفاق می افتد. یک سیم سیار و یا کابل بلند یک تجهیز برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی، توستر و… در صورت عدم توجه در سلامت آنها کاملاً مستعد بروز اتصالی هستند. بعضی وقت ها هم اتصالی می‌ تواند در سیستم های روشنایی منازل باشد. مثلاً یک لامپ سوخته مدتها رها شده است امکان بروز اتصالی را خواهد داشت.
دو فاز شدن برق ساختمان: اصولاً برق مورد استفاده در فضا های مسکونی از انواع تک فاز می باشند؛ اما برای مجتمع ‌های بزرگ مسکونی لازم است تا برق سه فاز مورد استفاده قرار گیرد. در این مجتمع ها باید به ترتیبی بار ساختمان را در یک تعادل برابر میان سه فاز توزیع نمود. چرا که استفاده از برق تک فاز هرگز نمی تواند سطح نیاز مجتمع های بزرگ ساختمانی را پاسخگو باشد. دو فاز شدن برق ساختمان یک عیب از سیستم های برق سه فاز می باشد. زمانیکه یکی از فاز ها را از دست می دهیم، در چنین حالتی تعادل برق در شبکه توزیع ساختمان به هم خواهد خورد. اتفاقی که می تواند بسیار خطرآفرین باشد.
قطع شدن برق خانه: در عیب یابی برق ساختمان موارد بسیاری مشاهده می شود که برق یک قسمت از خانه بدون دلیل خاصی و یا خطری احتمالی قطع خواهد شد. در چنین حالتی نه جریان بالایی در کار است و نه یک اتصالی اتفاق افتاده است

پیمان الکتریک تامین کننده انواع تثبیت کننده ی ولتاژ(استابلایزر) می باشد.

انواع اتصالی برق را بشناسید:

 در یک دسته بندی کلی می توان انواع اتصالی برق را به قرار زیر دسته بندی نمود:

  • اتصال مستقیم فاز به نول
  • اتصال مستقیم فاز به زمین
  • اتصال فاز به فاز در سیستم های توزیع سه فاز
  • اتصال هر سه فاز به یکدیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *