مقالات

معرفی برترین انرژی های تجدید پذیر

انرژی خورشیدی

هنگامی که صحبت از انرژی های تجدپد ذیر به میان می آید ، معمولا به یاد انرژی خورشیدی و کاربردهای ان می افتیم. اما به غیر از آن ، انرژی های دیگری هم هستند که در این مقاله قصد توضیح درباره بهترین  انرژی‌های تجدید پذیر و انتخاب آنها را داریم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین انرژی های تجدید پذیر برا اساس آخرین اخبار جهانی منتشر شده شامل موارد زیر هستند:

*انرژی باد

*انرژی آب

*انرژی خورشیدی

*انرژی زمین‌ گرمایی

1- انرژی باد ، بهترین و برترین انرژی تجدید پذیر

انرژی باد برترین این موارد است زیرا از دوران قدیم تا به امروز در حال استفاده انسان می باشد. در زمان های قدیم از انرژی باد برای به  حرکت درآوردن کشتی ها استفاده می شد. همچنین آسیاب های بادی هم از این دسته می باشند.

انرژی باد که به عنوان نیروی برای انتقال یا تبدیل انرژی مکانیکی برای پمپاژ کردن آب استفاده می‌شود و برای آسیاب کردن غلات و یا تامین نیروی موتورهای بخار مورد استفاده قرار گیرد، یک انرژی پاک، فراوان و در دسترس در کلیه نقاط جهان است.

انرژی باد ، انرژی تجدیدپذیر

2- انرژِی تجدید پذیر بعدی انرژِی آب است که بعد از باد به عنوان برترین مورد معرفی می شود .

زیرا جز قدیمی ترین منابع کره زمین است. کشاورزان همواره از آب در حال حرکت برای چرخش توربین‌ها و انجام کارهایی مانند آسیاب کردن غلات استفاده می کردند.

انرژی آب یا نیروگاه‌های آبی، شبیه هر منبع انرژی تولید شده توسط انسان معایب و مزایایی دارد. تاثیر منفی بیشتر شناخته شده انرژی آبی یا هیدروپاور، تاثیر منفی روی اکوسیستم طبیعی، ماهی‌هاست.

انرژی آبی ، انرژی تجدید پذیر

3- سومین انرژی تجدیدپذیر ، انرژی خورشیدی است.

خورشید به عنوان فراوان ترین انرژِی طبیعی دردسترس است. هر ثانیه تابش خورشید به زمین ، قادر به تامین کل انرژی مورد نیاز انسان های روی زمین است بنابراین یکی از رو به رشد ترین انرژِی های تجدید پذیر است.

امروزه از انرژی خورشیدی در شارژهای فوق‌ العاده سبک و همراه خورشیدی تا کاربرد در مقیاس بزرگتر مانند پنل های خورشیدی بزرگ اشاره کرد.

انرژی خورشیدی

تحقیقات تخمین می‌زنند که با این پیشرفت‌ها در عرصه فناوری خورشیدی، می‌توان رشد تولید انرژی خورشیدی 700 درصدی را تا سال 2050 یا حتی زودتر برای ایالات متحده به عنوان یکی از پیشرفته ‌ترین کشورهای دنیا پیش‌بینی کرد.

4- انرژی زمین‌ گرمایی ، چهارمین انرژی برتر تجدیدپذیر دنیا می باشد.

آب داغ به صورت طبیعی با دما و عمق‌های متفاوت در زیر سطح زمین وجود دارند. چاه‌های خیلی عمیق با عمق 1 مایل و بیشتر می‌توانند به این منابع زیرزمینی وصل شوند و بخار حاصل شده در زیر زمین را برای استفاده جهت مصارف مختلف به سطح زمین بیاورند. از کاربردهای انرژی زمین گرمایی می‌توان به تولید برق و گرمایش و سرمایش اشاره کرد.

انرژی زمین گرمایی

برای مطالعه مقالات دیگر پیمان الکتریک ، روی لینک مرتبط کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *