فناوری صنعت برق

کنترل از راه دور وسایل برقی توسط پریزهای هوشمند

انسان همواره در زندگی روزمره خود به دنبال راهی برای آسان تر زندگی کردن و در عین حال صرف هزینه کمتر در زندگی روزمره اش می باشد. اکنون تصور کنید که راهی وجود داشته باشد که بتوان وسایل الکترونیکی منزل را از راه دور روشن یا خاموش کرد. شاید اولین وسیله ای که در ذهن شکل می گیرد، تصویر یک پریز باشد.

پریز هوشمند

اما این بار از پریزی هوشمند می گوییم که با کمترین پیچیدگی، پیشرفته ترین امکانات را در اختیار ما قرار می دهد. این پریزها Smart Power Strip نام دارند و توسط راجر یو (Roger Yiu) طراحی و ساخته شده اند. این مجموعه پریزها به شما امکان می دهد که از راه دور و از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی بر روی Android یا IOS، وسایل الکتریکی خود را کنترل کنید.

پریز هوشمند

در واقع برای اینکه بخواهید با تنظیم یک تایمر وسایل منزلتان را در یک ساعت معین روشن یا خاموش کنید، یا برای وسایلی که بیش از یک زمان معین روشن بوده اند یک نوتیفیکیشن تعیین کنید، یا مصرف انرژی دستگاه های الکترونیکی مختلف را مانیتور کنید، می توانید این کار را توسط پریزهای Smart Power Strip و اپلیکیشن همراه آن ها انجام دهید.

پریز هوشمند

مبتکر این پریزهای هوشمند معتقد است که استفاده از آنها تاثیر به سزایی در صرفه جویی در مصرف برق دارد. توسط اپلیکیشن این دستگاه می توان مصرف انرژی هر یک از دستگاه های متصل به پریز را در لحظه و با جزئیات دقیقی از جمله کیلو وات در ساعت مشاهده کرد.

پریز هوشمند

برای مشاهده اخبار فناوری برق کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *