مقالات

عملکرد تثبیت کننده ولتاژ(تثبیت کننده ولتاژ AC)

بازرگانی پیمان الکتریک مرکز فروش تثبیت کننده ولتاژ سروو موتوری خانگی و اداری

عملکرد تثبیت کننده ولتاژ
کار تثبیت کننده ولتاژ را می توان با توجه به نوع تثبیت کننده های ولتاژ، مانند مورد مطالعه:
تثبیت کننده ولتاژ AC
این تثبیت کننده های ولتاژ AC به انواع مختلف مانند چرخش کویل رگولاتور ولتاژ AC، الکترومکانیکی و ترانسفورماتور ولتاژ ثابت است.
1. رگولاتور کویل چرخش AC ولتاژ
این یک نوع قدیمی از تنظیم کننده ولتاژ است که در 1920 استفاده شده است. این در اصل شبیه variocoupler کار می کند. آن را از دو کویل رشته که شامل: یک سیم پیچ ثابت است و از سوی دیگر می تواند بر روی یک محور که موازی با سیم پیچ ثابت است بچرخد.

عملکرد تثبیت کننده ولتاژ

یک ولتاژ ثابت را می توان با ایجاد توازن میان نیروهای مغناطیسی وارد بر سیم پیچ متحرک که توسط موقعیت سیم پیچ متحرک عمود بر سیم پیچ ثابت به دست آمده است به دست آوریم. ولتاژ در سیم پیچ ثانویه را می توان به وسیله ی چرخش سیم پیچ در یک یا جهت دیگر از موقعیت مرکز افزایش یا کاهش داد.
یک مکانیسم کنترل سروو برای ارتقای موقعیت سیم پیچ قابل حمل برای افزایش و یا کاهش ولتاژ استفاده می شود. با این چرخش سیم پیچ، تنظیم کننده های ولتاژ AC را می توان به عنوان تثبیت کننده ولتاژ اتوماتیک استفاده کرد.
2. الکترومکانیکی
الکترو مکانیک رگولاتور ولتاژی هستند که برای تنظیم ولتاژ در خطوط توزیع برق AC استفاده می شود، همچنین به عنوان تثبیت کننده های ولتاژ یا شیر تعویض نیز نامیده می شود. برای انتخاب شیر مناسب از شیپور متعدد خاموشی از اتوترانسفورماتورها، این تثبیت کننده های ولتاژ برای عملیات سرووماشین استفاده می شود.

تثبیت کننده ولتاژ الکترومکانیکی

اگر ولتاژ خروجی در محدوده ارزش در نظر گرفته شده باشد، پس از آن سرووماشین برای تعویض شیر استفاده می شود. بنابراین، با تغییر نسبت نوبت از ترانسفورماتور، ولتاژ ثانویه را می توان برای به دست آوردن مقادیر قابل قبول ولتاژ خروجی تغییر داد. تعقیب، که می تواند به عنوان شکست کنترل به طور مداوم تنظیم ولتاژ تعریف شده است؛آن را می توان در باند از دست رفته که در آن کنترلر عمل نمی کند مشاهده کرد.
3. ترانسفورماتور ولتاژ ثابت
این نوع اشباع ترانسفورماتور است که به عنوان تثبیت کننده ولتاژ استفاده می شود. آن نیز به عنوان ترانسفورماتور فرورزنانت یا تنظیم کننده فرورزنانت نامیده می شود. این تثبیت کننده های ولتاژ از یک مدار تانک متشکل از یک خازن برای تولید تقریبا ثابت متوسط ولتاژ خروجی با تغییر جریان ورودی استفاده می کند و ولتاژ بالای رزونانس پیچ در پیچ با اشباع مغناطیسی، بخش حدود ثانویه برای تنظیم ولتاژ استفاده می شود.

سیم بندی تثبیت کننده ولتاژ

یک روش ساده ناهموار است که برای برقراری ثبات در یک منبع تغذیه AC که می تواند توسط اشباع ترانسفورماتور ارائه شود. با توجه به عدم اجزای فعال، رویکرد فرورزنانت یک روش جذاب است که در میدان حلقه مشخصه های اشباع مدار تانک برای جذب تغییرات در ولتاژ ورودی است.

برای اطلاع از مشخصات فنی دستگاه تثبیت کننده ولتاژ بازرگانی پیمان الکتریک کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *