مقالات

دیوایس (DeviceNet) چیست ؟

DeviceNet یک سیستم شبکه مورد استفاده در صنعت اتوماسیون برای اتصال دستگاه های کنترل برای تبادل داده ها است. با بهره گیری از پروتکل صنعتی مشترک بیش از یک لایه رسانه کنترل شبکه و یک لایه نرم افزار به پوشش طیف وسیعی از پروفیل دستگاه تعریف می کند.
DeviceNet در اصل توسط شرکت آمریکایی آلن برادلی (در حال حاضر توسط راکول اتوماسیون متعلق به اتوماسیون راک ول) توسعه داده شد. این پروتکل لایه کاربرد در بالای CAN (کنترل شبکه) فن آوری، توسعه یافته توسط بوش است. DeviceNet این فن آوری را از پروتکل صنعتی مشترک گرفته و از CAN بهره برداری می کند ، و آن را نسبت به پروتکل های سنتی RS-485. کم هزینه و قوی کرده است.
به منظور ترویج استفاده از DeviceNet در سراسر جهان، راکول اتوماسیون “باز کردن” مفهوم اتخاذ کرده است و تصمیم گرفت این فن آوری به فروشندگان شخص ثالث به اشتراک بگذارد. از این رو در حال حاضر توسط ODVA، یک سازمان مستقل واقع در شمال امریکا اداره می شود. ODVA مشخصات DeviceNet را حفظ کرده و نظارت پیشرفت به DeviceNet دارد. علاوه بر این، ODVA با استانداردهای DeviceNet با استفاده از آزمون انطباق و فروشنده مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *