مقالات

کاربرد فیلتر هارمونیک چیست؟

بازرگانی پیمان الکتریک ارائه دهنده فیلتر هارمونیک برند TDK

فیلتر هارمونیک چیست؟

فیلتر هارمونیک برای به حداقل رساندن و یا هارمونیک فیلتر برای خطوط که در آن بارهای متصل در حال تولید هارمونیک با توجه به سفت فرکانس و یا تعویض بالا و غیره (بارهای مانند کامپیوتر، یو پی اس، فرکانس، کامپیوتر و غیره) استفاده می شود.

فیلتر هارمونیک

بررسی و تایید کاهش دهنده نویز انتشار از طریق آزمایش

بر روی خطوط قدرت AC، انواع مختلفی از سر و صدا وجود دارد. هنگامی که طبقه بندی سر و صدا با توجه به ولتاژ سطح و افزایش زمان می شود ، آن را می توان به سه دسته تقسیم کرد، به عنوان مثال در جدول 1 نشان داده شده است.

فیلتر هارمونیک سه فاز

سر و صدا با فرکانس بالا
به این معنا است که عمدتا از اجزای هارمونیک شامل فرکانس های سوئیچینگ از کامپیوتر و رایانه و یا تعویض منبع قدرت و غیره ، به طور کلی، فیلتر هارمونیک EMI به این نوع از سر و صدا اشاره دارد. ولتاژ آن سطح نسبتا پایین است، از چند میلی ولت تا چند ده میلی ولت است.

فیلتر هارمونیک EMI

نویز ضربه
این سر و صدای تولیدی در زمان سوئیچینگ رله ها و یا موتورهای القایی سطح ولتاژ بالایی دارد و ولتاژ پیک ممکن است چند هزار ولت باشد.

خروش سر و صدا
این سر و صدا تولید در خطوط برق از رعد و برق ناشی از و غیره این نوع نویز دارای مقدار زیادی از انرژی و همچنین ولتاژ بسیار بالا و جریان. پیک ولتاژ ممکن است رسیدن به چند ده کیلو ولت است.

نمایش سه نوع از انواع نویز

نمودار خارجی انواع نویز فیلتر

جلوگیری از نفوذ نویز از خطوط AC و نشت نویز از دستگاه همانطور که در شکل 1 نشان داده شده ، هر دستگاه را به یک خط قدرت مشترک متصل کرده و یک دستگاه ممکن است اشتباهات را به دلیل نویز تولید شده در دستگاه های دیگر و یا ممکن است باعث ایجاد خطا در دیگر دستگاه ها گردد.

برق AC از دستگاه های ورودی هستند
انرژی نویز، باعث خروج نویز تولید شده در هر دستگاه می شود با نصب یک فیلتر EMI به خط قدرت AC ، نفوذ نویز خارجی و نشت سر و صدا به قدرت خط را می توان کاهش داد.
در هر کشور در سراسر جهان، در مقابل نویز خارجی و یا محدودیت برای نویز نشت ارائه محافظت می شوند و دستگاه نیاز به مطابقت با این فیلتر برای خطوط AC به منظور دیدار با این استانداردها استفاده می شود.

کاربرد فیلتر هارمونیک

برای مشاهده مصولات فیلتر هارمونیک بازرگانی پیمان الکتریک کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *