مقالات

فیلتر RFI چیست؟

فیلتر RFI

تداخل فرکانس رادیویی (RFI) نوع انتشار الکتریکی یا الکترونیکی است که می تواند باعث کاهش و یا جلوگیری از عملکرد مدار الکتریکی شود.

این آلاینده ها میتواند از هر دو منابع ساخته دست انسان و یا منابع طبیعی خواسته یا ناخواسته  نشأت بگیرد.

RFI می تواند انتقال داده انجام دهد به این معنی که آنها  در امتداد خطوط برق و سیگنال فرستاده می شوند و یا تشعشع پیدا می کند  و در فضای آزاد انتشار داده می شوند.  از آنجایی  که RFI می تواند در بسیاری از برنامه های مهم مانند ماشین آلات و دستگاه های بیمارستان نظامی مخرب باشد باید برنامه هایی برای جلوگیری و یا کاهش تاثیر آنها به کار گرفته شود.

مدیریت انرژی:

فیلتر RFI در سیستم های مدیریت انرژی برای حفظ تولید گازهای گلخانه ای موثر و برای تجهیزات حساس در برنامه های کاربردی مانند خانه های هوشمند یا سیستم های انرژی تجدید پذیراستفاده می شوند.

 خانه هایی که تولید برق خود را از انرژی خورشیدی با استفاده از فیلتر  RFI برای رفع تداخل تولید شده توسط اینورتری که برای تبدیل برق DC از پانل به برق AC استفاده می کنند.  در خانه های هوشمند  بیشتر تجهیزات برقی در خانه به یک سیستم مدیریت متصل می باشند که ممکن است  برای جلوگیری و یا خارج کردن هر گونه تداخل که باعث آسیب رساندن به وسایل برقی می شود  نیاز به فیلتر RFI داشته باشند.

فیلتر RFI تکفاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *