مقالات

فیوز فشار قوی چیست

فیوز های high voltage یا فیوزهای فشار قوی در سیستم هایی که با برق متناوب AC کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرند. فیوز های فشار قوی با فرکانس در بازه 50 تا 60 Hz (هرتز) و ولتاژ بیش از 1000 v (ولت) کار می کنند.

فیوز های فشار قوی در دو نوع جریان محدود و جریان نامحدود می باشد که جریان نامحدود آن در برخی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

هم چنین فیوزهای فشار قوی در توان های 12 KA ، 20 KA ، 36 KA ، 72 KA با ابعاد مختلف قابل ارائه می باشد

فیوز فشار از جنبه کاربرد به دو نوع CAT OUT و قدرت شناخته می شود که نوع CAT OUT آن در شبکه های توزیع و نوع قدرت آن برای محافظت از تجهیزات توزیع و پست های برق نظیر سکسیونرها، دیژنکتورها و ترانسفورمرها در مقابل اثرات دینامیکی و حرارتی اتصال کوتاه یا اضافه بار مورد استفاده قرار می گیرند این فیوزها قابل استفاده در محیط های سرپوشیده و باز است.

همچنین بازه ولتاژ درنوع قدرت مابین 3.6 تا36 KV (کیلو ولت) است.

این فیوزها به دلیل سرعت بالا در محدود کردن جریان در هنگام اتصال کوتاه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به خوبی در برابر تجهیزات در مقابل با اثرات حرارتی و دینامیکی که در هنگام اتصال کوتاه به موجود می آید محافظت می کند

این فیوزها در ترانسفورماتورهای توزیع ، الکتروموتورهای فشارقوی، ترانسفورماتورهای اندازه گیری PT ، بانکهای خازنی و فیدرها مورد استفاده قرار می گیرند.

فیوز کاردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *