مقالات

Resolver چیست

Resolver و کاربرد آن:

رایج ترین نوع Resolver ریزولور ترنسمیتر براشلس می باشد. در خارج، این نوع resolver ممکن است مانند یک موتور الکتریکی کوچک که دارای یک استاتور و روتور می باشد.و کاربرد آن در داخل، پیکربندی سیم پیچ آن را متفاوت ساخته است. بخش استاتورخانه های resolver دارای سه سیم پیچمی باشد: یک کانتر پیچ در پیچ و دو سیم پیچ دو فاز (معمولا برچسب ” X ” و ” Y “) (جعبه ریزولور براش لس). محرک سیم پیچ در بالا واقع شده استو این در واقع یک سیم پیچ ترانسفورماتور rotary است. این ترانسفورماتور جریان را در روتور بدون اتصال مستقیم برق القا می کند، در نتیجه هیچ سیمی در روتور چرخش آن را محدود نمی کند و نیازی به برس نمی باشد. دو سیم پیچ دیگر در پایین وجود دارد که به صورت ورقه ورقه روی هم پیچیده شده است. آنها با زاویه 90 درجه از یکدیگر پیکربندی شده اند. روتور سیم پیچ را که در واقع سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور را محکم نگه میدارد است و سیم پیچ اولیه جدا در ورقه بوده که دو سیم پیچ دو فاز در استاتور را تحریک می کند.

ریزولور تاماگاوا

روش کار resolver:

سیم پیچ اولیه ترانسفورماتوربه استاتور نصب می شود و توسط یک جریان الکتریکی سینوسی، که توسط القای الکترومغناطیسی که جریان را در روتور القا می کند ، تحریک می شود. همانطور که این سیم پیچ ها بر روی محور مرتب می شوند، جریان در هر موقعیتی القا می شود. این جریان پس از آن از طریق سیم پیچ دیگر بر روی روتورجریان می یابد. دو سیم پیچ دو فاز، ثابت در سمت راست (90 درجه) زاویه به یکدیگر بر روی استاتوروصل شده اند و یک سینوس و کسینوس فعلی بازتاب راتولید می کنند. ابعاد نسبی دو ولتاژدو فاز برای تعیین زاویه روتور نسبت به استاتور اندازه گیری و مورد استفاده قرار می گیرند. پس از یک گردش کامل، سیگنال فیدبک شکل موج خود را تکرار می کند. ممکن است این دستگاه در نوع غیر براش لس، تنها در دو پشته لمینیت، روتور و استاتور شامل شود.

ساختمان داخلی ریزولور

ویژگی های RESOLVER:

Resolvers می تواند آنالوگ بسیار دقیق از قطبی به مختصات مستطیل شکل انجام دهد. زاویه شفت زاویه قطبی است و ولتاژ تحریک کننده مقدار و شدت آن است. خروجی ها مولفه های [x] و [Y] هستند. Resolvers با روتور چهار سرب می توانند چرخش [x] و [Y] را با موقعیت شفت که زاویه چرخش مورد نظر را ارائه میدهد انجام دهند.

هنگامی که با تقویت کننده های driver و سیم پیچ معکوس محکم به سیم پیچ ورودی جفت می شوند دقت آنها افزایش پیدا می کند و می توانند آنها آبشاری (زنجیره های resolver ) برای محاسبه ساختار با چند دوره، شاید از چند زاویه، مانند تفنگ (موقعیت) سفارشات برای رول کشتی و زمین اصلاح شده باشند.

انواع ریزولور

با کلیک بر این قسمت می توانید از تازه های تکنولوژی و فناوری در قسمت فناوری صنعت برق بهره ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *