مقالات

ریکلوزر چیست

ریکلوزر چیست:

ریکلوزر یا recloser، یک قطع کننده مدار مجهز به یک مکانیسم است که به صورت خودکار می تواند مدار شکن خودکار را به طور اتوماتیک بعد از باز شدن به دلیل نقصی که در آن به وجود آمده ببندد. تجهیزات برق در سیستم های توزیع سربار برای شناسایی و قطع خطا زودگذر استفاده می شود. از آنجا که بسیاری از مدارهای کوتاه در خطوط هوایی روشن می شوند، ریکلوزر تداوم خدمات به طور خودکار بازگرداندن قدرت به خط بعد از یک گسل زودگذر شده را بهبود می بخشد. تجهیزات برق مدار های خودکار توسط برق در سراسر جهان به عنوان یک دستگاه ضروری برای دستیابی به هدف اصلی خود شناخته شده است.ریکلوزر چیست

ریکلوزر

مدار داخلی ریکلوزر:

مدار اتوماتیک ریکلوزر در اصل یک دستگاه کامل با اطلاعات لازم برای تشخیص جریان بالا به زمان و قطع جریان خطا، و همچنین القای انرژی مجدد خط با بستن دوباره به صورت خودکار است. اگر خطا دائمی باشد ، قفل ریکلوزر پس از چند سری کار کرد از پیش تعیین شده باز می شود و بخش خطا را بخش اصلی سیستم جدا می کند.

مدار داخلی ریکلوزر

ویژگی های طبقه بندی شده ریکلوزر عمده تجهیزات برق مدار اتوماتیک عبارتند از: تک فاز یا سه فاز؛ قطع کننده ها: روغن یا خلاء؛ کنترل: هیدرولیک و یا الکترونیک؛ عایق: نفت، هوا، و یا اپوکسی.

کاربرد ریکلوزر

به منظور جلوگیری از آسیب، هر یک از ایستگاه در امتداد شبکه با قطع کننده توسط circuit breakers یا فیوزهای که در صورت اتصال کوتاه برق را قطع می کنند محافظت می کند. این یک مشکل عمده برخورد با رویدادهای گذرا است. برای مثال، یک شاخه درخت که هنگام گردباد روی زمین افتاده است و ممکن است یک اتصال کوتاه کرده و باعث خرابی شود. اگر تنها سیستم حفاظت در مراکز توزیع مدار شکن باشد مناطق زیادی از سیاه می شود در حالی که گروه تعمییرات مدار شکن را ریست می کند.

نصب ریکلوزر

با کلیک بر این قسمت می توانید از مطالب خواندنی و جذاب تازه های تکنولوژی و فناوری بهره ببرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *