مقالات

یو پی اس (UPS) چیست

UPS چیست؟

منبع تغذیه اضطراری که همچنین با نام یو پی اس (UPS ) یا پشتیبان گیری باتری / فلاش خوانده می شود، یک دستگاه الکتریکی است که برق اضطراری را هنگامی که منبع برق ورودی یا برق قطع می شود فراهم می کند.

UPS به طور معمول برای محافظت از سخت افزارهایی مانند رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی در صورتی که اختلال برق غیرمنتظره باعث صدمات، تلفات، اختلالات جدی در تجارت و یا از دست دادن اطلاعات شود استفاده می شود. دستگاه های UPS در اندازه های مختلف به گونه ای طراحی شده اند که برای محافظت از کامپیوتر بدون مانیتور تصویری (حدود 200 ولت آمپر) به دستگاه های بزرگ که تمام مراکز داده یا ساختمان ها را متصل می کنند. بزرگترین یو پی اس های جهانی، سیستم ذخیره انرژی الکتریکی 46 مگاواتی (BESS) میباشد که درکل شهر و روستاهای اطراف در هنگام قطع برق استفاده می شود.

یو پی اس

انواع UPS:

سه دسته کلی از سیستم های UPS مدرن خطی، خطی تعاملی و ذخیره نامیده می شوند. UPS خطی یک روش “تبدیل دوگانه” برای پذیرش ورودی AC می باشد و برای عبور از باتری قابل شارژ (یا رشته های باتری) استفاده می شود و سپس به برق 120 ولت / 230 وات برق متناوب برای تامین تجهیزات محافظت شده تبدیل می شود. UPS تعاملی خط اینورتر را در خط نگه می دارد و مسیر جریان باتری DC را از حالت شارژ معمولی به ذخیره جریان زمانی که قطع میشود هدایت می کند. در سیستم ذخیره (“خارج از خط”) بارالکتریکی به طور مستقیم توسط انرژی ورودی تامین می شود و مدار برق انرژی پشتیبان تنها هنگامی که برق دستگاه قطع شود به کار میافتد. اکثر یو پی اس های زیر 1 کیلو وات از نوع خطی تعاملی و ذخیره هستند که معمولا ارزان تر هستند.

یو پی اس

UPS کمکی یا offline:

یو پی اس Offline / Standby UPS خط سبز جریان برق را نشان می دهد. زمان حفاظت معمولی: 0-20 دقیقه. ظرفیت گسترش: معمولا در دسترس نیست.

یو پی اس آفلاین / آماده به کار (SPS) تنها ویژگی های اساسی را ارائه می دهد و باعث حفاظت از ولتاژ و backup باتری میشود. تجهیزات محافظت شده به طور معمول به طور مستقیم به انرژی ابزار ورودی متصل می شوند. هنگامی که ولتاژ ورودی در زیر سطح بالاتر از سطح پیش تعیین شده قرار می گیرد، SPS مدار مبدل DC مبدل AC خود را روشن می کند که از یک باتری ذخیره سازی داخلی تامین می شود. UPS سپس به صورت مکانیکی تجهیزات متصل را به خروجی مبدل DC-AC آن متصل می کند.

یو پی اس

UPS خطوط تعاملی:

خط سبز جریان برق را نشان می دهد. زمان حفاظت معمول: 5-30 دقیقه. ظرفیت گسترش: چند ساعت

UPS خطوط تعاملی عملآ شبیه به UPS کمکی است، بعلاوه اینکه دارای چند ترانزیستور ولتاژ متغیر می باشد. این وسیله یک نوع خاص از ترانسفورماتور است که می تواند سیم پیچ های سیم پیچ شده را اضافه یا تفریق کند، در نتیجه باعث افزایش یا کاهش میدان مغناطیسی و ولتاژ خروجی ترانسفورماتورمی شود.

UPS درون خطی Online)) / دابل:

در UPS آنلاین، باتری ها همیشه به اینورتر وصل می شوند، بنابراین به سوئیچ انتقال انرژی احتیاج نیست. هنگامی که قطع جریان اتفاق می افتد یکسو کننده به سادگی از مدار بیرون می آید و باتری ها جریان را ثابت و بدون تغییر نگه می دارند. هنگامی که جریان ذخیره می شود، یکسو کننده حمل بیشترین بارالکتریکی را از سر می گیرد و گرچه جریان شارژ ممکن است برای جلوگیری از منبع الکتریکی بیش از حد باتری محدود شود و از الکترود خارج شود شروع به شارژ باطری ها می کند . مزیت اصلی یو پی اس UPS )) این است که توانایی آن برای ارائه یک فایروال الکتریکی بین جریان ابزار ورودی و تجهیزات الکترونیکی حساس است.

یو پی اس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *