مقالات

ژنراتور چیست

ژنراتور گازوئیلی چیست؟

ژنراتور گازوئیلی ترکیبی از موتور دیزل با ژنراتور برقی (اغلب یک ژنراتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. این یک مورد خاص موتور ژنراتور است. یک موتور احتراق کمپرسور دیزلی معمولا برای استفاده در سوخت دیزل طراحی شده است، اما برخی از آنها با سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار هستند.

ژنراتور

انواع ژنراتور:

ژنراتورهای دیزلی در مکان هایی بدون اتصال به شبکه برق و یا به عنوان منبع برق اضطراری در صورت قطع برق، و همچنین برای برنامه های کاربردی پیچیده تر مانند پشتیبانی شبکه و ارسال به شبکه برق استفاده می شود.

اندازه مناسب ژنراتورهای دیزلی برای جلوگیری از کم بودن بار یا کمبود انرژی ضروری است. اندازه گیری توسط ویژگی های الکترونیکی مدرن، به ویژه بارهای غیر خطی پیچیده انجام می گیرد. در محدوده های حدود 50 مگا وات و بالاتر توربین گازی باز در بار کامل از یک مجموعه ای از موتورهای دیزلی کارآمد تر است و با هزینه های قابل تقسیم هزینه های بسیار کمتری همراه است. اما برای بارگذاری منظم ، حتی در این سطح انرژی، آرایه دیزلی گاهی اوقات به دلیل کارایی بالایی که دارند توربین های گازی را باز کنند.

ژنراتور

ژنراتورهای سوخت دیزل به دلیل اعلام نتیجه و زمان لازم مشخص شده اند. آنها یک انتخاب رایج برای برنامه های کاربردی با کولیت بالا و همچنین برای امکانات مورد نیاز کد (NEC 700 و NFPA 110) برای ذخیره سازی در محل نگهداری سوخت مانند بیمارستان ها و مراکز اورژانس قابل استفاده هستند.

عملکرد ژنراتور:

ژنراتورها باید قدرت پیش بینی شده مورد نیاز را به طور مطمئن و بدون آسیب فراهم کنند و این توسط سازنده انجام می شود که یک یا چند درجه برای یک مدل خاص ژنراتور ارائه می دهد. یک مدل خاص از ژنراتور که به عنوان یک ژنراتور کمکی عمل می کند ممکن است تنها برای چند ساعت در سال کار کند، اما همان مدل به عنوان یک ژنراتور قدرت اولیه مسلمأ به طور مداوم کار می کند.

ژنراتور

زمانی که ژنراتور شروع به کار میکند میتواند با اضافه بار 10٪ برای مدت زمان کوتاهی کار کند. این مدل ژنراتورمیزان بالاتری به عنوان ژنراتور کمکی برای کارکرد مستمر استفاده می شود. تولیدکنندگان این دستگاه درجه بندی و میزان هر مجموعه را بر اساس تعاریف توافق شده بین المللی برآورد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *