فناوری صنعت برق

امریکا برای تامین برق خود از باتری استفاده می کند!

با توجه به بررسی به عمل آمده ، ارنست مونیز، دبیر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا معتقد است که ساخت اولین باتری عظیم جثه و بزرگ با هدف ذخیره و نگهداری برق اضافه در روزهای آفتابی و تحویل انرژی برق را در شب مهمترین اقدام برای کنار گذاشتن فناوری های رایج بر پایه سوخت های فسیلی مانند نفت و گاز است .

تامین برق با باتری

اریک رولفینگ، معاون فناوری سازمان تحقیقات پیشرفته وزارت انرژی آمریکا بیان کرد: تاکنون تحقیقات عمده و بحث های مختلفی پیرامون شبکه تولید و توزیع برق در آینده انجام گرفته و این سازمان همواره بر ورود انرژی های نو به شبکه برق ایالات متحده تلاش نموده است.

در شرایط فعلی بهترین روش برای جبران نوسانات و پرش های ناگهانی برق، مصرف برق در روز و شب استفاده از فناوری هیدروالکتریک به معنای پمپاژ آب در زمان کم باری به مخزن مرتفع و بازگشت آب به توربین در زمان پرباری شبکه است. در حال حاضر این روش بیش از 95 درصد انرژی مورد نیاز شبکه برق را ذخیره می کند.

تامین برق با باتری

به نقل قول یکی از بزرگترین کارشناسان ارشد صنعت برق آمریکا که معتقد است که استفاده از فناوری هیدروالکتریک در مقیاس بزرگتر و برای نگهداری انرژی در سطح بالا و کلان اقتصادی نمی باشد، به این علت که این فناوری نیازمند زیرساخت های عظیم می باشد و باید در مناطق کوهستانی احداث گردد.

کارشناسان وزارت انرژی ایالات متحده با مقایسه روش ذخیره انرژی هیدروالکتریک و مجموعه باتری های لیتیومی دریافتند که در صورت مرتفع شدن بعضی از مشکلات باتری های لیتیوم امکان استفاده از این فناوری به صورت اقتصادی و مقرون به صرفه و در مقیاس وسیع وجود خواهد داشت

تامین برق با باتری

یکی دیگر از فناوری های قابل استفاده جهت ذخیره برق در زمان کم باری شبکه استفاده از مخازن عظیم الکترولیت جهت ذخیره برق است. این فناوری را می توان با افزودن مخازن الکترولیت به مقیاس مورد نظر رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *