مقالات

مولتی متر عقربه ای

مولتی متر عقربه ای چیست؟

مولتی متر آنالوگ یا عقربه ای با استفاده از میکروسنج با عقربه متحرک برای نمایش دادن و خواندن اطلاعات روی صفحه استفاده می شود. مولتی متر دیجیتال در حال حاضر به دلیل هزینه و دقت بالا بیشتر رایج هستند ، اما مولتی متر عقربه ایهنوز هم در برخی از موارد برای مثال در هنگام مشاهده یک مقدار به سرعت متغیر ترجیح داده می شود.

مولتی متر آنالوگ

مولتی متر عقربه ای نیز هنگامی که روند اندازه گیری مهم تر از مقدار دقیق به دست آمده در یک لحظه خاص باشد مهمتر است. تغییر در زاویه یا در یک نسبت، ساده تر از تغییر در یک نمایشگر دیجیتال است.

مدار داخلی مولتی متر عقربه ای

تفاوت مولتی متر عقربه ای و دیجیتال:

حرکت مولتی متر عقربه ای ذاتا از نظر فیزیکی و الکتریکی ضعیف تر از مولتی متر دیجیتال است. بسیاری از مولتی مترهای عقربه ای دارای درجه سوئیچ با علامت “خاموش” برای حفاظت از حرکت مولتی متر در حین حمل و نقل که باعث می شود مقاومت کمی در طول حرکت داشته باشد ومنجر به ترمز دینامیکی شود. حرکات مولتی متر به عنوان اجزاء جداگانه ممکن است به همان شیوه با محافظت اتصال کوتاه یا اتصال دهنده بین پایانه ها در هنگام استفاده نادیده گرفته شوند. سنسورهایی که دارای یک شنت در سراسر سیم پیچ هستند مانند یک آمپر ممکن است به علت مقاومت کم شانت، مقاومت بیشتری در برابر حرکات غیرقابل کنترل مولتی متر برقرار کنند.

آمپرمتر عقربه ای

اکثر مولتی مترهای آنالوگ از نوع اشاره گر متحرک غیرفعال هستند و جریان را از مدار تحت آزمایش به منظور خنثی کردن اشاره گر اندازه گیری می کنند. امپدانس متر بسته به حساسیت اصلی حرکت متر و محدوده انتخاب شده است متفاوت است. به عنوان مثال، یک متر با حساسیت معمولی ، مقاومت ورودی دو میلیون اهم را در محدوده 100 ولت خواهد داشت. در هر محدوده ولتاژ مقیاس ولتاژ در محدوده، جریان کامل مورد نیاز برای جابجایی حرکت متر از مدار مورد آزمون گرفته شده است. حرکات کم حساسیت پایین برای آزمایش در مدارهایی که امپدانس منبع کمتری نسبت به امپدانس متر است، برای مثال مدارهای قدرت، قابل قبول است؛ این مترها مکانیکی هستند. بعضی از اندازه گیری ها در مدارهای سیگنال نیاز به حرکات حساسیت بالایی دارند تا مدار را با آزمایش امپدانس محاسبه نکنند.

نمایش آمپرمتر عقربه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *