دسته‌بندی نشده

رله حالت جامد (SSR) چیست

رله جامد چیست؟

رله جامد (SSR) یک دستگاه سوئیچینگ الکترونیکی است که وقتی یک ولتاژ خارجی کوچک بر روی پایانه های کنترل آن اعمال می شود، روشن یا خاموش می شود.

 دستگاه سوئیچینگ الکترونیکی

عملکرد رله جامد:

SSR ها شامل سنسورهایی هستند که به یک ورودی مناسب (سیگنال کنترل)، یک دستگاه سوئیچینگ الکترومغناطیسی جامد که انرژی را به مدار بار انتقال می دهد، و مکانیسم اتصال برای فعال کردن این سیگنال برای فعال کردن این سوئیچ بدون قطعات مکانیکی، پاسخ می دهد. رله ممکن است برای تغییر دادن AC یا DC به بار طراحی شده باشد. این عملکرد همانند رله الکترومکانیکی می باشد، اما دارای قطعات متحرک نیست.

رله SSR

رله حالت جامد SSR از دستگاه نیمه هادی انرژی مانند تریستور ، برای سوئیچ کردن جریان های تا حدود صد آمپراستفاده می شود. رله های جامد دارای سرعت سوئیچینگ سریع در مقایسه با رله های الکترومکانیکی هستند و هیچ ارتباط فیزیکی با خستگی ندارند. استفاده از رله های حالت جامد باید توانایی پایین تر خود را در مقابل بارگذاری لحظه ای، در مقایسه با تماس های الکترومکانیکی، و مقاومت بالاتر آنها در برابر مقاومت در نظر بگیرند. بر خلاف رله الکترومکانیکی، یک رله SSR جامد تنها محدودیت های سوئیچینگ محدود (سوئیچینگ SPST) را فراهم می کند.

رله جامد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *