مقالات

سنسور LVDT چیست

LVDT چیست

LVDT یک سنسور الکترومکانیکی است که حرکت مستقیم از یک جسم را که به صورت مکانیکی مرتبط است، به یک سیگنال الکتریکی متناظر تبدیل می کند.

سنسور الکترومکانیکی

سنسور موقعیت خطی LVDT موجود در محدوده های مختلف اندازه گیری می تواند حرکات را به اندازه کوچک به میلیمترهای یک اینچ تا ± 20 اینچ اندازه گیری کند. ساختار داخلی ترانسفورماتور متشکل از یک سیم پیچ اصلی است که بین یک جفت سیم پیچ ثانویه زاویه ای متقاطع قرار دارد که تقریبا در فاصله اولیه قرار دارد.

مدار داخلی سنسور LVDT
در عمل، سیم پیچ اولیه LVDT با یک جریان متناوب دامنه و فرکانس مناسب که به عنوان محرک اولیه شناخته می شود انرژی می گیرد. سیگنال خروجی الکتریکی LVDT، ولتاژ AC دیفرانسیل بین دو سیم پیچ ثانویه است که با موقعیت محوری هسته درون کویل LVDT متفاوت است. معمولا این ولتاژ خروجی AC با مدار الکترونیکی مناسب برای ولتاژ DC یا جریان DC که برای استفاده مناسب تر است، تبدیل می شود.

شماتیک اجزای داخلی سنسور LVDT

کاربرد LVDT
LVDT به عنوان مبدل ثانویه و دستگاهی برای اندازه گیری نیرو، وزن و فشار و غیره استفاده می شود. اندازه گیری نیرو را می توان با استفاده از لودسل به عنوان مبدل اولیه انجام می شود در حالی که فشار مایع را می توان با استفاده از لوله بورودون که به عنوان اولیه مبدل نیرو یا فشار به یک ولتاژ تبدیل می شود. در این برنامه ها حساسیت بالا LVDTs یک جاذبه اصلی است.

سنسور LVDT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *