مقالات

انواع انکودر

انواع انکودر

در كنترل كننده هاي دوار با تحمل انتگرال و متصل كردن استاتور، ديسك درجه بندی شده انکودر به شفت مستقیمأ برای اندازه گیری متصل مي شود. واحد اسکن بر روی شفت از طریق یاتاقان بلبرینگ هدایت می شود، که توسط استاتور متصل می شود. در طول زاویه شتاب شفت، کوپل استاتور باید تنها گشتاور ناشی از اصطکاک در بلبرینگ را جذب کند، در نتیجه به حداقل رساندن خطاهای اندازه گیری استاتیک و پویا کمک می کند. علاوه بر این، کوپلینگ نصب شده روی استاتور جابه جایی حرکت محوری شفت اندازه گیری شده است.

انواع روتاری انکودر

مزایای دیگر این دستگاه عبارتند از:

  • نصب ساده
  • طول کوتاه
  • افزایش فرکانس طبیعی کوپلینگ
  • امکان ایجاد هالو شفت

انکودر HEIDENHAIN با اسکن نوری شامل استانداردهای اندازه گیری ساختارهای دوره ای شناخته شده به عنوان درجه بندی شناحته شده اند. این درجه بندی ها به یک سوبستر حامل شیشه یا فولاد اعمال می شود.

روتاری انکودر مطلق با تحمل انتگرال که برای اتصال جداگانه شفت در نظر گرفته شده با یک شفت جامد طراحی شده اند. اتصالات توصیه شده به شفت اندازه گیری محرک های شعاعی و محوری را جبران می کند. انکودر زاویه ای برای کوپلینگ های جداگانه شفت اجازه می دهد سرعت شفت بالاتر باشد.

روتاری انکودر مطلق

روتاری انکودر افزایشی بدون غلتک بدون اصطکاک کار می کنند. دو جزء – سر اسکن و دیسک مقیاس، درام و یا نوار – در طول مونتاژ به یکدیگر متصل می شوند. مزایای این انکودرعبارتند از:

  • قطر بزرگ شفت توخالی
  • برای شفت های با سرعت بالا
  • هیچ گشتاور اضافی وجود ندارد

روتاری انکودر افزایشی

روتاری انکودر مطلق
شمارنده روتاری برای موتورهای با تهویه مجاز یا بر روی محفظه موتور یا به صورت یکپارچه ساخته می شود. در نتیجه، آنها اغلب در معرض جریان هوای داخل موتور قرار می گیرند و باید دارای درجه حفاظتی بالایی باشند مانند IP 64 . دمای عملیاتی مجاز به ندرت بیش از 100 درجه سانتی گراد (212 درجه فارنهایت) است.
رمزگذار شفت مطلق یا روتاری انکودر ابسولوت برای بازخورد دقیق و قابل اعتماد استفاده می شود. انکودر های ابسولوت دوار و انکودر نوری برای موقعیت مطلق کدنویسی خطی و دوار و کنترل دستگاه به کار می روند.

مدل های انکودر

با استفاده از روش های اندازه گیری مطلق، مقدار موقعیت انکودر بلافاصله پس از روشن شدن در دسترس است و می تواند در هر زمان توسط وسیله برقی دیگر نامگذاری می شود. نیازی نیست که محورها را برای موقعیت مرجع پیدا کنید. اطلاعات موقعیت مطلق از روی درجه دیسک خوانده می شود که شامل چند خط درجه بندی شده که به صورت موازی است، می باشد.

با روش های اندازه گیری افزایشی، درجه بندی شامل یک ساختار شبکه ای دوره ای می باشد. اطلاعات موقعیت با شمارش افزایشی های مستقل (مراحل اندازه گیری) از یک نقطه مبدا به دست می آید. از آنجا که یک مرجع مطلق برای تعیین موقعیت ها لازم است، صفحه درجه بندی شده با یک مسیر اضافی که علامت مرجع را نشان می دهد، ارائه می شود. در انکودرهای سینگل ترن ( encoders singleturn ) اطلاعات تکمیلی موقعیت خود را با هر چرخش تکرار می کنند. انکودر مولتی ترن Encoders Multiturn ) ) همچنین می تواند بین چرخش ها متمایز باشد

انکودر مولتی ترن
روتاری انکودر:
انکودرهای دوار HEIDENHAIN به عنوان سنسور اندازه گیری برای حرکت چرخشی، سرعت زاویه ای و همچنین در هنگام همراه با استانداردهای اندازه گیری مکانیکی مانند پیچ های سرب، برای حرکت خطی استفاده می شود. زمینه های کاربردی عبارتند از موتورهای الکتریکی، ماشین آلات، ماشین های چاپ، ماشین آلات نجاری، ماشین آلات نساجی، روبات ها و دستگاه های بارگیری، و همچنین انواع مختلف اندازه گیری، تست و دستگاه های بازرسی.

انکودر دوار HEIDENHAIN
با استفاده از انکودرهای زاویه ای و انکودرهای دوار، موقعیت فعلی با شروع در مراحل اندازه گیری و محاسبه، و یا با تقسیم کردن و شمارش دوره های سیگنال تعیین می شود. انکودرهای افزایشی HEIDENHAIN باید پس از روشن شدن برای بازنویسی دیتا اسکن شوند. ضریب چرخشی افزایشی با سیگنال های خروجی، موقعیت مقیاس زاویه ای شان را بدون نیاز به گذر قبل، با دقت کافی برای درست کردن فازهای چرخش یک موتور سه فاز دائمی مغناطیسی فراهم می کند.

انکودرهای افزایشی HEIDENHAIN

جهت مشاهده لیست کامل محصولات انکودر از لینک مقابل استفاده نمایید.

شایان ذکر است که برای خرید انواع انکودر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و انکودر مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه نمایید.

برای خرید محصولات انکودر (رمزگذار) با شماره های زیر تماس بگیرید.
33992998 21 0098
33993009 21 0098

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *