مقالات

فشار سنج چیست

فشار سنج ( pressure-gauge ) تحلیل یک نیروی اعمال شده توسط مایع (مایع یا گاز) بر روی سطح است. فشار به طور معمول در واحد نیروی بر حسب واحد سطح اندازه گیری می شود. بسیاری از تکنیک ها برای اندازه گیری فشار و خلاء ساخته شده اند. ابزارهایی که برای اندازه گیری و نمایش فشار در یک واحد انتگرال مورد استفاده قرار می گیرند، سنسورهای اندازه گیری فشار سنج هستند.

فشار سنج

منومتر یک مثال خوب است زیرا از ستون مایع برای اندازه گیری و نشان دادن فشار استفاده می کند. به همین ترتیب اندازه بوردون به طور گسترده ای استفاده می شود که دستگاه مکانیکی است که هم اندازه گیری و مشخص می کند و احتمالا شناخته شده ترین نوع فشارسنج است.
یک فشار سنج سنج خلاء برای اندازه گیری فشار کمتر از فشار اتمسفری محیط است که به عنوان نقطه صفر در مقادیر منفی (به عنوان مثال: -15 psi یا -760 mmHg برابر با مجموع خلاء) است. اکثر فشارسنج ها فشار را نسبت به فشار اتمسفر به عنوان نقطه صفر اندازه گیری می کنند، بنابراین این شکل خواندن به سادگی به عنوان “فشار سنج” نامیده می شود. با این حال، چیزی بیشتر از مجموع خلاء به لحاظ فنی یک نوع فشار است. برای خواندن بسیار دقیق، به ویژه در فشارهای بسیار کم، یک فشارسنج که از خلاء کامل به عنوان نقطه صفر استفاده می کند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد، که در یک مقیاس مطلوب به آن ها می گویند.

سنسور اندازه گیری فشار
روش های دیگر اندازه گیری فشار شامل سنسورهایی است که می توانند فشار را به یک شاخص از راه دور یا سیستم کنترل (تله متری) انتقال دهند.
اندازه گیری فشار روزانه، مانند فشار تایر خودرو، معمولا نسبت به فشار هوا محاسبه می شود. در موارد دیگر، اندازه گیری ها نسبت به یک خلاء یا بعضی دیگر با مرجع خاص انجام می شود.

اندازه گیری فشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *