مقالات

انکودر نوری چیست؟

انکودر نوری چیست؟
انکودر نوری یک دستگاه الکترو مکانیکی است که دارای یک خروجی الکتریکی به صورت فرم دیجیتالی متناسب با موقعیت زاویه محور شفت ورودی است. انکودر نوری به طور مستقیم قادر به فعال کردن زاویه ی جا به جایی برای تبدیل به یک فرم دیجیتال نیست.
انکودر نوری در واقع یک سنسور موقعیت زاویه ای است. این انکودر دارای یک شفت مکانیکی که بر روی درایو ورودی نصب شده است و درایوی که بر روی آن به شدت ثابت شده است را می چرخاند. نور از دیودهای ساطع مادون قرمز گیرنده مادون قرمز از طریق شکاف شفاف از چرخش دیسک می رسد. یک سیگنال آنالوگ ایجاد می شود. سپس الکترونیکی، سیگنال تقویت شده و تبدیل به صورت دیجیتال می شود سپس این سیگنال به پردازنده داده منتقل می شود.

برای خرید انکودر با شماره های زیر تماس بگیرید یا درخواست خود را جهت مشاوره سریعتر در واتساپ ارسال کنید

33993055 21 0098
33993009 21 0098

WhatsApp : 09127701494

قسمت های انکودر نوری

انکودرهای نوری اغلب برای ابزارهای ماشین آلات ، رباتیک ، دستگاه های مونتاژ و شیارهای دقیق استفاده می شوند . برخی از انکودرهای نوری با استفاده از توری های طرح دار می توانند در بیش از یک محور کار کنند.
انکودرهای نوری می توانند ماهیت خطی یا چرخشی داشته باشند. انکودرنوری چرخشی به سادگی دارای مشبک متحرک است که در امتداد یک محیط کد گذاری شده است. انکودر های خطی و زاویه ای نوری اغلب به دلیل دشواری در تراز بندی قطعات و ضرورت شدت نور ثابت دارای یاتاقان انتگرال هستند.

انکودرهوهنر

علاوه بر انکودر نوری ، مدل های دیگری وجود دارند که در ادامه مقاله ، انها را عنوان کرده ایم.

  • انکودر چرخشی
  • انکودر خطی
  • انکودر افزایشی
  • انکودر ابسولوت
  • انکودر قابل پروگرام
  • انکودر مغناطیسی

انکودرهای مغناطیسی از یک سیستم تشخیص سیگنال استفاده می کنند که بر اساس تغییر شار مغناطیسی تولید شده توسط یک آهنربا (در آن یک یا چند جفت قطب) قرار دارد که در هنگام چرخش انکودر در مقابل سنسور قرار دارند و معمولاً در شافت انکودر ثابت هستند.

انکودرهوهنر

 بازرگانی پیمان الکتریک عاملیت فروش فعال در زمینه فروش انواع انکودر،تاکوژنراتور،روتاری انکودر 

محصولات انکودر را از لینک آن مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *