مقالات

تثبیت کننده ولتاژ ( ترانس اتوماتیک)

تثبیت کننده ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ ( ترانس اتوماتیک ) دستگاهی است که برای تغییر افزایش ناگهانی ولتاژو انتقال ولتاژ پایدار به وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تثبیت کننده های ولتاژ دارای جایگاه ویژه ای در منازل ، دفاتر کار و مکانهای صنعتی می باشند.

استابلایزر سه فاز

انواع تثبیت کننده ولتاژ

انواع مختلف تثبیت کننده ولتاژ عبارتند از دستی و اتوماتیک.

تثبیت کننده خودکار ولتاژ به طور کلی به تامین ولتاژ ورودی ایمن و پایدار برای تجهیزات الکتریکی می پردازد. این دستگاه طوری طراحی شده است که به طور اتوماتیک سطح ولتاژ را ثابت نگاه می دارد و از تجهیزات الکترونیکی در برابر موج ولتاژ و کاهش ولتاژ حفاظت می کند همچنین به یکدست کردن ولتاژ های ضربه ای نیز می پردازد.

استابلایزر محافظ یخچال فریزر

تثبیت کننده ولتاژ مانند یک ترانسفورمر عمل می کند به این صورت که ولتاژ ورودی به سیم پیچ اولیه وارد می شود و جریان از سیم پیچ ثانویه دریافت می گردد. هنگامی که یک افت ولتاژ ورودی وجود دارد ، رله الکترو مغناطیسی فعال می شود و به دفعات بیشتری می چرخد ، در نتیجه ولتاژ خارج شده از سیم پیچ ثانویه بیشتر است و افت ولتاژ ورودی را جبران می نماید. هنگامی که افزایش ولتاژ ورودی وجود دارد عکس این قضیه اتفاق می افتد و در نتیجه ولتاز خروجی تقریبا بدون تغییر باقی می ماند.محدوده نوسان ولتاژ در کشور های مختلف متفاوت است.این دستگاه ولتاژ ورودی را 220،230 ولت برای تک فاز و 380 تا 400 ولت برای سه فاز تنظیم می کند. بنابراین اگر شما در منزل ، محل کار و یا واحد های صنعتی خود از بی ثباتی ولتاژ رنج می برید تثبیت کننده ولتاژ به عنوان یک گارد ایمنی به شما کمک می کند .

استابلایزر خانگی

لیست محصولات تثبیت کننده ولتاژ ( ترانس اتوماتیک ) پیمان الکتریک

خرید استابلایزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *