مقالات

انکودر اینکریمنتال چیست؟

ساده ترین و مورد استفاده ترین نوع از انواع انکودر، انکودر اینکریمنتال می باشد که اطلاعات لحظه ای از موقیت شفت دوار ارائه می کند. انکودر اینکریمنتال این کار را با ایجاد یک موج مربعی مطابق با افزایش حرکت شفت انجام می دهد. اینکودر اینکریمنتال (Incremental Encoder) به دفعات خروجی حرکت شفت را گزارش می دهد و برای برای کنترل توالی حرکت مکانیکی طراحی شده است ، به همین جهت انکودر اینکریمنتال رابط مهمی میان سیستم های مکانیکی و سیستم های کنترل به شمار می رود. انکودراینکریمنتال را انکودر افزایشی نوری انکودر افزایشی مکانیکی و یا انکودر افزایشی مغناطیسی نیز می نامند چرا که این انکودر از تکنولوژی نوری و مغناطیسی و مکانیکی استفاده می کند. 

انکودر افزایشی hohner

نوع مکانیکی انکودر اینکریمنتال معمولاً به عنوان پتانسیومتر دیجیتال در تجهیزات مختلف به ویژه در دستگاه های مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد دربسیاری از تجهیزات مدرن منازل و استریوی اتوموبیل ها از انکودر افزایشی مکانیکی برای کنترل حجم صدا مورد استفاده می گردد.
انکودر انکریمنتال نوری در مکانهایی که به سرعت و دقت و وضوح بالاتری نیاز است مورد استفاده قرار می گیرد.
با وجود آنکه انکودر اینکریمنتال از دو سنسور استفاده می کند اما این امر باعث کم شدن وضوح نمی شود و می توان از این انکودر در مکان های نا متعارف استفاده نمود چرا که قادر است با حداکثر ظرفیت کار کند. این انکودر در سیستم جرثقیل ها ، سیستم های بلند کننده پل ها،کارخانه های تولید فولاد و یا توربین های بادی استفاده می شود، بسیار قوی ، بادوام، قابل اعتماد می باشد و حتی به هنگام آسیب دیدن نیز باعث آسیب به سیستم نمیگردد.

لیست محصولات انکودر پیمان الکتریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *