مقالات

استابلایزر

استابلایزر چیست؟

استابلایزر دستگاهی است که به حفظ ولتاژ ثابت در یک مدار الکتریکی کمک می کند،انتخاب استابلایزر مناسب به میزان جریان و ظرفیت فعلی مدار بستگی دارد.
استابلایزر برای ثابت نگاه داشتن سطح ولتاژ در دستگاه های الکتریکی طراحی شده است ،استابیلایزر ها بسته به نوع طراحی خود می توانند برای تنظیم یک یا چند ولتاژ AC یا DC مورد استفاده قرار گیرند. این دستگاه درمنازل ، ساختمان های اداری، دستگاه های چاپ ، دستگاه های پمپ آب ، دستگاه های CNC، دستگاه های حکاکی و دستگاه های برش و … مورد استفاده قرار می گیرد .

انواع استابلایزر سرووموتوری

انواع مختلف استابلایزر عبارتند از استابیلایزر دستی ، استابلایزراتوماتیک و استابلایزر سروو موتوری . استابیلایزر اتوماتیک طوری طراحی شده است که به طور اتوماتیک سطح ولتاژ را ثابت نگاه می دارد و از تجهیزات الکترونیکی در برابر موج ولتاژ و کاهش ولتاژ حفاظت می کند همچنین ولتاژهای ضربه ای را نیز کنترل می نماید. استابلایزر دارای دو سیم پیچ می باشد ،ولتاژ ورودی به سیم پیچ اولیه وارد می شود و جریان از سیم پیچ ثانویه دریافت می گردد. هنگامیکه در ورودی دستگاه افت ولتاژ به وجود می آید رله الکترو مغناطیسی استابیلایزر فعال می شود و به دفعات بیشتری می چرخد این امر باعث می شود ولتاژ خروجی از سیم پیچ ثانویه بیشتر گردد وبه این ترتیب افت ولتاژ ورودی جبران می شود بلعکس هنگامی که افزایش ولتاژ ورودی وجود دارد عکس این قضیه اتفاق می افتد بنابراین ولتاژ خروجی تقریبا بدون تغییر باقی می ماند . و خروجی 220 ولت ثابت را در تک فاز و 380ولت در سه فاز ارائه می کند.

لیست محصولات استابلایزر پیمان الکتریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *