مقالات

هارمونیک فیلتر

هارمونیک فیلتر چیست

هارمونیک فیلتر EMI یا فیلتر تداخل الکترومغناتیسی یک وسیله انفعالی الکترونیکی است که از تداخل ایجاد شده بر روی سیگنال یا خط نیرو جلوگیری می کند. فیلتر EMI میتواند از تداخلی که توسط وسیله یا دستگاه های دیگر ایجاد شده جلوگیری کند تا از دستگاه در مقابل تداخلات امواج الکترومغناتیسی موجود در محیط بیشتر محافظت کند. اکثر فیلترهای EMI شامل قطعاتی می باشند که از تداخلات مختلف و متداول جلوگیری می کنند.

نویز فیلتر ZAG

انواع هارمونیک فیلترهای EMI :
انواع مختلفی از فیلترهای EMI وجود دارد. در آینده الکترونیک انواع متداول و رایج از فیلترهای EMI که با توجه به نوع، سایز نمونه، ابعاد ، مقاومت الکتریکی یا حداکثر مقاومت DC و یا ظرفیت الکتریکی و شدت جریان طبقه بندی شده اند خواهیم داشت.

بیشترین مقدارهای رایج برای ظرفیت الکتریکی pF100 ، pF470 ، nF1،nF 2.2 وnF 22 هستند. شدت جریان معمولأ بین mA1 و A 100 و رایج ترین فیلترهای EMI که شدت جریان mA200 ،A 2 یا A. 6 دارند. EMI به عنوان انتشار جریان الکترومغناتیسی تعریف شده است که توسط سیستم یا وسیله ای آزاد شده و با عملکرد نرمال دستگاه ها و سیستم های دیگر در تداخل می باشد.

نویز فیلتر تکفاز
به طور کلی به هر جریان الکتریکی اضافی یا انرژی الکتریکی که باعث واکنش های نامطلوب، عملکرد نادرست یا از کار افتادن وسیله الکتریکی می شود EMI گفته می شود. EMI به دو دسته EMI با پهنای باند باریک مانند تلفن های GSM و پهنای باند پهن مانند خط های با ولتاژ بالا طبقه بندی شده است. به منظور حفاظت از سیستم های الکترونیکی پیشرفته درمقابل منابع فراوان EMI در محیط زیست امروزه راه کارهایی به کار گرفته شده است که شامل گذاشتن محافظ، فیلتر کردن و در صورت امکان کم کردن منشأ EMI هستند.

لیست محصولات هارمونیک فیلتر

نویز فیلتر سه فاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *