دسته‌بندی نشده

مقاومت کامپوزیت کربن

مقدمه ای بر مقاومت کامپوزیت کربن:

مقاومت ترکیب کربن (CCR) مقاومت به صورت ثابت هستند. آنها از ذرات کربن مخلوط با یک چسب (برای مثال خاک رس) ساخته شده است. پس از پخت آن را به یک شکل جامد. اگرچه مقاومت کامپوزیت کربن به طور گسترده ای در مدارات استفاده می شود، اکثریت مقاومت امروزه توسط رسوب یک فلز یا کربن فیلم بیش از یک حامل سرامیکی ساخته شده است.

شماتیک مقاومت کربن

نمای شماتیک یک مقاومت کامپوزیت کربن

مزایا و معایب:

مزیت خوب مقاومت کامپوزیت کربن این است که در برابر پالس انرژی بالا مقاومت می کنند. هنگامی که جریان از مقاومت عبور می کند، تمام بدنه ترکیب کربن انرژی را انتقال می دهد. مقاومت سیمی به عنوان مثال، دارای حجم بسیار کوچکتر از سیم برای انتقال می باشد . بنابراین جرم حرارتی کربن مقاومت ترکیب بسیار بالاتر است، و در نتیجه قابلیت انرژی بالاتر است. مقاومت کربن را می توان با یک مقاومت بالاتر از مقاومت سیمی ساخت و به طور قابل ملاحظه ارزان تر است. با این حال، خواص از نظر ضریب دمای، سر و صدا، وابستگی ولتاژ و بار کمتر است.

 کربن مقاومت

پنجاه سال پیش، مقاومت کامپوزیت کربن به طور گسترده ای در لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می شود. بدلیل ثبات کم مقدار مقاومت این نوع مقاومت برای هر نرم افزار مدرن با دقت بالا است مناسب نیست. به عنوان مثال، مقدار مقاومت می تواند تا 5 درصد بیش از یک عمر مفید یک سال تغییر کند. با استفاده سنگین ارزش تغییر و حتی بیشتر: تا 15٪ برای یک آزمون 2000h در امتیاز کامل با 70 درجه سانتی گراد می شود. لحیم کاری می تواند یک تغییر 2٪ داشته باشد. دلیل این کار این بی ثباتی ذاتی در طراحی از مقاومت است. ترکیب کربن شامل مواد با خواص انبساط حرارتی متفاوت است. هنگامی که ذرات کربن اجرا و چسب نارسانا گرم و یا سرد می شود در ساختار مقاومت تنش بوجود می آید.

انواع مقاومت

تماس مکانیکی بین ذرات تغییر خواهد کرد، و این منجر به تغییر در مقدار مقاومت می شود. همچنین خاصیت صدا با توجه به مخلوطی از مواد مختلف خوب نیست. جریان وقتی جاری است سطح سر و صدا را افزایش می دهد. مقاومت از 0.25 W و 0.5 W، باید حداکثر ولتاژ 150 V به ترتیب و 500 V. مقاومت عایق با حدود 10 ^ 9 Ω (منظور از قدر بدتر از انواع دیگر) ضعیف است. یکی از دلایل بیشتر برای کاهش در استفاده از این نوع از مقاومت، ضریب دمای بالا در حدود 1200 ppm است / درجه سانتی گراد محدوده دمای عملیاتی است که بین -40 تا 150 درجه سانتیگراد می باشد. با این حال، مقاومت بالای 70 درجه C می شود.

کاربرد مقاومت کربنی:

مقاومت ترکیب کربن برای مقاومت در برابر پالس انرژی بالا مناسب است، در حالی که اندازه نسبتا کوچکی دارند. به همین دلیل مقاومت کامپوزیت کربن هنوز در بسیاری از برنامه های کاربردی مورد استفاده است. کاربرد این مقاومت عبارتند از حفاظت از مدارهای (افزایش یا حفاظت تخلیه) محدود کردن ولتاژ بالا برق فعلی قدرت بالا و یا روشنایی بارق و جوشکاری.

مقاومت رنگی

یک مثال از از کاربرد این دستگاه در دفیبریلاتور پزشکی است. تجهیزات اندازه گیری حساس متصل به بیمار نیاز به محافظت در برابر پالس انرژی بالا در حدود 30 ژول دارد. مقاومت ترکیب کربن در تجهیزات ، کابل های برق کاربرد دارند و در برابر تمام انرژی پالس مقاومت می کنند.

همچنین برای مشاهده مطالب جذاب تازه های تکنولوژی و فناوری اینجا کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *