مقالات

مقاومت سیمی

رزیستور سیمی

مقاومت سیمی یک جزء الکتریکی غیر فعال است که جریان را محدود می کند. عنصر مقاومتی از یک سیم فلزی عایق که در اطراف یک هسته از مواد غیر رسانا وجود دارد.

رزیستور سیمیمواد سیم دارای مقاومت بالا، و معمولا از آلیاژ مانند نیکل کروم (نشرم) و یا یک آلیاژ مس نیکل و منگنز به نام Manganin ساخته شده است. مواد هسته ای شایع عبارتند از پلاستیک و سرامیک و شیشه ای. wound resistor مقاومت سیمی قدیمی ترین نوع از مقاومت ها میباشد که هنوز هم ساخته می شود. آنها را می توان بسیار دقیق تولید و دارای خواص بسیار عالی برای مقادیر مقاومت کم و رتبه بندی قدرت بالا قرار داد.

تعریف مقاومت Resistor :مقاومت سیمی woundresistor یک مقاومت است که در آن یک سیم با مقاومت بالا در اطراف یک هسته عایق برای فراهم کردن مقاومت پیچیده شده است.

شماتیک مقاومت سیمی

Example of a wire wound resistor construction

ساخت و ساز:

ساختار مقاومت سیمی به طور گسترده ای متفاوت است. تولید و انتخاب مواد مورد استفاده وابسته به راه مقاومت را در یک مدار استفاده می شود. همه با پیچ در پیچ یک سیم در اطراف یک هسته ساخته شده است. مقدار مقاومت وابسته به مقاومت از سیم مقطع و طول است. از آنجا که این پارامتر می تواند با دقت کنترل شود دقت بالایی به دست می آید. برای تحمل بالا مقدار مقاومت برای تعیین دقیقا برش به طول سیم اندازه گیری می شود. برای ایجاد مقاومت بالا در برابر قطر سیم باید بسیار کوچک و طول بسیار طولانی است. بنابراین مقاومت سیمی به طور عمده برای مقادیر مقاومت کمتری تولید شده است. برای رتبه بندی قدرت کم سیم بسیار نازک استفاده شده است. داشتن دستگیره برای این موضوع حیاتی است. هر گونه آسیب ممکن است تماس را قطع کند. بعد از سیم پیچ سیم است که به خوبی از دسترسی به رطوبت محافظت جلوگیری از خوردگی الکترولیتی به کار گرفته می شود. بعد از دقت نیز مقاومت سیمی با امتیاز با قدرت بالا برای 50 W یا بیشتر وجود دارد. این مقاومت ها دارای ساخت و ساز کاملا متفاوت هستند و در مقایسه با دیگر انواع مقاومت به عنوان فیلم های فلزی، قطر سیم نسبتا بزرگ و در نتیجه قوی تر است.

مقاومت جنس سیم

مقاومت جنس سیم:

مقاومت سیمی به طور عمده از آلیاژهای تولید می شود . زیرا فلزات خالص دارای ضریب درجه حرارت بالا از مقاومت هستند. با این حال، برای دمای بالا فلزات خالص هستند مانند تنگستن استفاده می شود.

ضریب دما نشانه ای از چه مقدار این مقاومت به عنوان تغییرات دما تغییر خواهد کرد.

مقاومت wire wound

TCR در واحد پی پی ام / C اندازه گیری شد. اگر تولید کننده یک مقاومت را در 50 ppm / C تنظیم کند مقاومت بیش از 50 Ω در مقاومت برای هر 1 MΩ از مقاومت مقدار داده شده برای تغییر درجه حرارت از 1 C را تغییر دهید. آلیاژهای معمولی که به عنوان سیم مقاومت استفاده می شود:

آلیاژهای مس

آلیاژهای نقره ای

آلیاژهای نیکل کروم

آلیاژهای آهن کروم

آلیاژهای آهن کروم آلومینیوم

مشاهده لیست محصولات مقاومت

همچنین برای مشاهده مطالب جذاب تازه های تکنولوژی و فناوری ا ینجا کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *