فناوری صنعت برق

ربات های حیرت انگیز

امروزه محققان با استفاده از دانش نانوتکنولوژی توانسته اند که نانو ربات های زیستی را طراحی نمایند که قادر به قرارگیری در بدن انسان هستند و نقش محافظ و درمانگر را ایفا می کنند. این ریز ماشین های هوشمند قادر به تکثیر چندین نسخه از خودشان بوده و می توانند آنها را جایگزین بافت های فرسوده یا آسیب دیده کنند. این فرایند را خود تکثیری می نامند.

نانو ربات

نانوربات ها ماشین های کوچکی هستند که برای انجام عملیاتی خاص و بعضا تکرارشونده با دقت بسیار بالا طراحی شده اند. نانو به معنی یک میلیاردم است. نانو ربات ها نه تنها قادر به تشخیص محل دقیق سرطان خواهند بود بلکه داروی مناسب برای از بین بردن سلول های سرطانی را تزریق می کنند.

در آینده نانو ربات های هوشمند در مغز و بدن هر انسانی به تعداد زیاد وجود خواهند داشت و انسان را از ابتلا به انواع بیماری ها مصون می دارند حتی روند پیر شدن بشر را به تعویق می اندازند و نیز قدرت جسمانی و حافظه را تقویت می کنند.

نانو ربات

یکی از مهمترین برنامه های گسترش علوم رباتیک در جهان بیشتر کردن عمر بشر و مبارزه با پیری و عـواقب آن است. یکی از شاخه هایی که رشد تکنولوژی در آن بسیار چشمگیر است، دانش پزشکی است. با ساخت ابزار و وسایل پزشکی در آینده روند پیر شدن کند می شود و مبـارزه بـا بیمـاری هـا آسـان تـر و مطمئـن تـر خـواهـد شـد.

برای طراحی یک نانوربات دانشمندان از مدل های طبیعی مثل ساختار رشته های DNA بهره می گیرند. با بهره گیری از دانش نانو تکنولوژی دانشمندان قادر به ساخت حسگرهای زیستی در ابعاد یک میلیاردم هستند.

نانو ربات


مشاهده ویدیو ها و تازه های فناوری و صنعت برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *