فناوری صنعت برق

تولید برق با باکتری مصنوعی

به دلیل سوختن گاز متان، متانول و دیگر مشتقات آن که با تولید آلاینده هایی همراه است ، برای حفاظت از محیط زیست پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا امریکا به فکر تولید برق با روش های کم ضرر تر افتادند.

peymanelectricmethane

در این روش گاز متان را از لوله هایی عبور می دهند که در آن نوعی باکتری ساختگی وجود دارد خاصیت این باکتری ها در جذب الکترونهای آزاد گاز متان است که در نهایت به سیستم برق رسانی منتقل می شود. در این روش از سوزاندن متان و متانول استفاده نمی شود و فقط از طریق تجزیه بیوشیمیایی به تولید انرژی دست می یابند.

در روش پیشین از حرارت دادن و سوزاندن گاز متان به فناوری تولید برق می رسیدند که خطراتی همچون تولید آلاینده به همراه داشت.

peymanelectricmethane

از انجایی که این باکتری ها بطور طبیعی در محیط وجود ندارند و باید آنها را تولید کرد، شرایط ساخت این باکتری ها از نظر اقتصادی ارزش لازم را ندارد ، تاکنون از این روش نتوانستد به صورت انبوه استفاده کنند اما پژوهشگران درحال توسعه این روش هستند و برای تولید این باکتری ها کوشش می کنند.

peymanelectricmethane

با اینکه سوختن متان آلاینده هایی را تولید می کنند اما نسبت به سوختن بنزین و دیزل بسیار بهتر بوده و هم اکنون خودروهای اروپا و امریکا از سوخت متان استفاده می کنند.

peymanelectricmethane

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *