مقالات

سنسور مجاورت القایی sick

سنسور مجاورت القایی

سنسور مجاورت القایی یک نوع از سنسور مجاورت الکترونیکی بدون تماس است که برای تشخیص موقعیت اشیاء فلزی استفاده می شود. محدوده سنجش سوئیچ القایی وابسته به نوع فلزی که شناسایی می شود است. فلزات آهنی، مانند آهن و فولاد، اجازه طیف سنجش طولانی تر را میدهد، در حالی که فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم و مس، محدوده سنجش را تا 60 درصد کاهش می دهند. از آنجا که خروجی یک سنسور القایی دارای دو حالت است، یک سنسور القایی گاهی اوقات به عنوان یک سوئیچ مجاورت القایی نامیده می شود.

سنسور مجاورت الکترونیکی

سنسور شامل حلقه القایی می باشد. جریان الکتریکی یک میدان مغناطیسی تولید می کند، که تولید یک جریان می کند که از ترانس اولیه خود هنگامی که برق ورودی متوقف می شود به سمت صفر افت پیدا می کند. اندوکتانس تغییرات حلقه با توجه به مواد داخل آن تغییر می کند وازآنجایی که فلزات از مواد دیگر القاگر تر هستند وجود فلز جریان فعلی را از طریق حلقه افزایش می دهند. این تغییر با سنجش مدار که می تواند به برخی از دستگاه های دیگر هر زمان که فلز شناسایی شد سیگنال بدهد.

کاربردهای متداول سنسورهای مجاورت القایی شامل آشکارسازهای فلزی، چراغ راهنمایی، شستن ماشین، و یک میزبان از فرآیندهای صنعتی خودکار می باشد. از آنجا که حسگر احتیاج به تماس فیزیکی ندارد این دستگاه منحصرأ برای برنامه های کاربردی مفید که در آن دسترسی مشکل است مناسب می باشد.

انواع سنسور مجاورت القایی

سنسور مجاورت القایی SICK قابل اطمینان، قدرتمند و قوی .

در حال حاضر تقریبا در تمام صنایع میلیون ها سنسور مجاورت القایی استفاده می شود.این سنسورها اشیاء فلزی را بدون تماس و با آخرین فن آوری ASIC ، سنسورهای SICK پیشنهاد نهایی در دقت و قابلیت اطمینان می دهند.

SICK می تواند راه حل مناسب برای نیازهای شما در هر زمان از سنسورهای استاندارد استوانه ای و یا مستطیل شکل با تک، دو یا سه برابر فاصله عملیاتی، سنسورهای ویژه برای مناطق انفجاری و محیط های خشن فراهم کند. سنسورهای SICK مسیر قابل اعتماد هوشمند برای اجرای راه حل های صنعتی خاص و سفارشی برای هر کار که شامل اتوماسیون می شود فراهم کند.

سنسور SICK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *