مقالات

ولت متر

ولت متر که همچنین به عنوان ولتاژ متر شناخته می شود، ابزاری مورد استفاده برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل یا ولتاژ، بین دو نقطه در یک مدار الکتریکی یا الکترونیکی است. برخی از ولت مترها مختص استفاده در مدارهای جریان مستقیم (DC) در هستند؛ برخی دیگر برای مدارهای جریان متناوب (AC) طراحی شده اند. ولت مترهای تخصصی می توانند فرکانس رادیویی ولتاژ(RF) را اندازه گیری کنند.

ولت متر آنالوگ اولیه شامل یک گالوانومتر حساس (متر فعلی) در مجموعه ای با مقاومت بالا می باشد. مقاومت داخلی ولت متر باید بالا باشد. در غیر این صورت جریان قابل توجهی دریافت می کند، و در نتیجه عملکرد مدار تحت تست را بر هم می زند. حساسیت گالوانومتر و ارزش مقاومت سری رنج ولتاژی که متر نمایش می دهد را تعیین می کند.

ولت متر آنالوگ

ولت متر دیجیتال ولتاژ را به طور مستقیم به عنوان اعداد نمایش می دهد. برخی از این مترها مقادیر ولتاژ با چندین ویژگی قابل توجه را تعیین می کند. ولت متر های آزمایشی کاربردی حداکثر میزان 1000 تا 3000 ولت (V) را دارا می باشند. بیشتر ولت مترهای تولید تجاری مقیاس های متفاوت دارند که در قدرت 10 افزایش پیدا می کنند ؛ به عنوان مثال، 0-1 V، 0-10 V، 0-100 V و 0-1000 V.

ولت متر دیجیتال (DVM) ولتاژ ورودی ناشناخته را با تبدیل ولتاژ به مقدار دیجیتال اندازه گیری می کند و سپس ولتاژ را به شکل عددی نمایش میدهد. DVMs معمولا در اطراف نوع خاصی از مبدل آنالوگ به دیجیتال به نام ی مبدل یکپارچه سازی طراحی شده است.

ولت متر دیجیتال

اسیلوسکوپ می توان برای اندازه گیری ولتاژ پایین استفاده می شود. جابجایی عمودی مربوط به ولتاژ لحظه ای می باشد. اسیلوسکوپ نیز برای اندازه گیری ولتاژ AC و برنامه های کاربردی RF بسیار عالی می باشد. ولت متر برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل بالا نیاز پروب های سنگین، سیم کشی، و عایق دارد.

اسیلوسکوپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *