مقالات

منبع تغذیه چیست

منبع تغذیه چیست ؟

منبع تغذیه یک دستگاه الکترونیکی است که انرژی الکتریکی را به یک بار الکتریکی عرضه می کند. عملکرد اولیه یک منبع تغذیه، تبدیل یک نوع انرژی الکتریکی به یک دیگر است. در نتیجه، منبع تغذیه گاهی اوقات به عنوان تبدیل کننده های برق نامیده می شود. برخی منابع تغذیه دستگاه های جداگانه و مستقل هستند، در حالی که دیگران به همراه دستگاه های بزرگتر و بارهای خود ساخته شده اند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از منبع تغذیه موجود در رایانه های رومیزی و دستگاه های الکترونیکی مصرفی.

منبع تغذیه outpute

هر منبع تغذیه باید انرژی مورد نیاز خود را برای بار خود و همچنین هرگونه انرژی مصرفی در هنگام انجام این کار از یک منبع انرژی بدست آورد. بسته به طراحی آن، یک منبع تغذیه ممکن است از انواع مختلف منابع انرژی، از جمله سیستم های انتقال انرژی الکتریکی، دستگاه های ذخیره سازی انرژی مانند باتری ها و سلول های سوختی، سیستم های الکترومکانیکی مانند ژنراتورها و ژنراتورها، مبدل های خورشیدی یا قدرت های دیگر عرضه شود.

منبع تغذیه

چیستPower supply

Power supply دارای یک منبع تغذیه می باشد که انرژی را از منبع انرژی دریافت می کنند و یک خروجی قدرت که انرژی را به بار تحویل می دهد. در اکثر منابع تغذیه، ورودی و خروجی برق شامل اتصالات الکتریکی یا اتصالات مدار ثابت است، هرچند برخی از منابع تغذیه انرژی بی سیم را به جای اتصالات گالوانیکی برای ورودی یا خروجی برق استفاده می کنند. بعضی از منبع تغذیه دارای انواع دیگری از ورودی ها و خروجی ها نیز هستند برای توابع نظیر نظارت و کنترل خارجی.

مدار داخلی منبع تغذیه

منبع تغذیه DC

منبع تغذیه دی سی، ولتاژ دائمی DC را به بار خود متصل می کند. بسته به طراحی آن، منبع تغذیه DC ممکن است از یک منبع DC یا یک منبع AC مانند برق متصل شود. منبع تغذیه دی سی به جریان یك طرفه یك الکترون اشاره می كند و یك نوع انرژی می باشد که بیشتر توسط منابع مانند سلول های خورشیدی و باتری تولید می شود.

نمایش منبع تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *