مقالات

استابلایزر خطی چیست

استابلایزر خطی چیست؟

استابلایزر خطی در الکترونیک، رگولاتور خطی یا استابلایزر خطی سیستمی است که برای حفظ ولتاژ ثابت استفاده می شود. مقاومت رگولاتور مطابق با بار متغیر است که منجر به ولتاژ خروجی ثابت می شود. دستگاه تنظیم کننده مانند یک مقاومت متغیر عمل می کند و به طور مداوم یک شبکه تقسیم کننده ولتاژ را تنظیم می کند تا یک ولتاژ خروجی ثابت برقرار شود و به طور مداوم اختلاف بین ولتاژ ورودی و ولتاژ را به عنوان گرما دفع کند. در مقابل، یک تنظیم کننده سوئیچ از یک دستگاه فعال استفاده می کند که برای روشن نگه داشتن یک مقدار متوسط ​​خروجی، روشن و خاموش می شود. از آنجا که ولتاژ رگولاتور یک رگولاتور خطی همیشه باید کمتر از ولتاژ ورودی باشد، کارایی محدود است و ولتاژ ورودی باید به اندازه کافی بالا باشد تا همیشه دستگاه فعال بتواند ولتاژ را از بین ببرد.

استابلایزر 2 کاوا

عملکرد استابلایزر خطی:

تنظیم کننده های خطی یا استابلایزرهای خطی ممکن است دستگاه تنظیم را به موازات با بار (تنظیم کننده شانت) قرار داده یا دستگاه تنظیم کننده را بین منبع و بار تنظیم شده (تنظیم کننده سری) قرار دهد. استابلایزرهای خطی ساده ممکن است فقط شامل یک دیود زینر و مقاومت یک سری باشد؛ تنظیم کننده های پیچیده تر شامل مراحل جداگانه مرجع ولتاژ، تقویت کننده خطا و عنصر عبور قدرت باشند. از آنجا که یک رگولاتور ولتاژ خطی یک عنصر رایج از بسیاری از دستگاه ها است، تنظیم کننده مدار مجتمع بسیار رایج است. استابلایزرهای خطی همچنین ممکن است از مجموعه ای از اجزای کامپوزیتی جدا شده از حالت جامد یا خلاء ساخته شده باشند.

نمودار داخلی استابلایزر 2 کاوا

انواع استابلایزرهای خطی:

الکترونیک آینده انتخاب کاملی از استابلایزرهای خطی قابل برنامه ریزی از چندین سازنده دارد که می تواند به عنوان یک رگولاتور ولتاژ خطی، رگولاتور خطی 5V، رگولاتور خطی 12V، رگولاتور خطی قابل تنظیم، رگولاتور خطی ولتاژ بالا، رگولاتور خطی IC (مدار مجتمع) یا خروج کم رگولاتور خطی به سادگی از ویژگی های فنی خطی تنظیم کننده زیر را انتخاب کند و نتایج جستجوی شما به سرعت به منظور تطبیق نیازهای برنامه ریزی خطی خاص شما محدود می شود.

استابلایزر 1.5 کاوا

برنامه های کاربردی برای استابلایزر خطی:

تنظیم کننده های خطی در مجموعه ای بزرگ از برنامه های روزمره از جمله زمینه های :

اتوماسیون

پزشکی

موتور سیکلت، دوچرخه و وسایل نقلیه الکتریکی کوچک

پردازش داده ها

تحرک الکتریکی

صنعتی

کنترل موتور و درایوها

روشنایی

مدیریت قدرت

انرژی تجدید پذیر

فناوری شبکه هوشمند

یافت می شود.

انواع استابلایزر سرووموتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *