مقالات

آمپرمتر چیست

آمپرمتر چیست؟

وسیله ای که برای اندازه گیری جریان الکتریکی به کار گرفته می شود آمپر متر نامیده می شود به دلیل اینکه واحد اندازه گیری “آمپر” می باشد.

مولتی متر

در طراحی آمپر متر، مقاومت خارجی اضافه شده به گسترش دامنه قابل استفاده از جنبش به صورت موازی با حرکت می باشد و نه در سری متصل به عنوان ولت متر. این بدین خاطر است که ما می خواهیم جریان اندازه گیری را تقسیم کنیم، نه ولتاژ اندازه گیری شده برای حرکت را ، و به خاطر اینکه مدارهای تقسیم فعلی همواره با مقاومتهای موازی شکل گرفته است.

مدار داخلی آمپرمتر

به دلیل گسترش توانایی اندازه گیری نقل و انتقال ولت مترباید دوباره میزان جنبش را برچسب بزنیم به طوری که آن را متفاوت برای یک محدوده فعلی طولانی خواندن کند. برای مثال، اگر ما می خواستیم برای طراحی آمپرمتر به طیف در مقیاس کامل از 5 آمپر با استفاده از جنبش متر استفاده کنیم مانند قبل (داشتن طیف وسیعی ازمقیاس تنها 1 میلی آمپر)، باید دوباره برچسب جنبش مقیاس را تنظیم کنیم تا 0 آمپر در سمت چپ و 5 آمپر در سمت راست ه جای 0 میلی آمپر تا 1 میلی آمپر مانند قبل خوانده شود. هر مبنای گسترده ای که توسط مقاومت های موازی متصل طولانی ارائه شود، باید به طور واضح روی تصویر جنبش نشان داده شود.

آمپرمتر عقربه ای

اکثر شدت جریان برق یا در مجموعه ای با مدار حامل جریان اندازه گیری می شود (برای آمپر کوچک کسری) متصل هستند ، یا مقاومت شنت خود به طور مشابه در سری متصل می شود. در هر صورت، جریان پس از عبور از متر یا (بیشتر) از طریق شنت آن می گذرد. آنها نباید به یک منبع ولتاژ متصل شوند؛ آنها برای حداقل بار طراحی شده اند، که به افت ولتاژ در سراسر آمپر سنج بر می گردد که به طور معمول بخش کوچکی از کسری ولت می باشد.

آمپرسنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *