مقالات

ولت متر چیست

ولت متر چیست؟

ولت متر راهی برای در یک مدار اندازه گیری ولتاژ، یا اختلاف در پتانسیل الکتریکی، بین دو نقطه در حالی که ولتاژ در مدار تغییر نمی کند. قابلیت اندازه گیری ولتاژ در طراحی و نگهداری تکنولوژی پیشرفته است اما این وسیله کاربردهای عملی و رایج تری دارد.

ولت متر آنالوگ

برای مثال، فرض کنید یک روز گرم است و شما تصمیم به خنک شدن با یک فن دارید، اما زمانی که شما آن را وصل و روشن می کنید، هیچ اتفاقی نمی افتد. شاید، اما ممکن است که پریز برق دریافت نکند؟. یک ولت متر را می توان برای اندازه گیری ولتاژ در خروجی استفاده کرد، و اگر جریان آن در حدود 120 ولت باشد، پس پریز ممکن است شکسته باشد.

نمونه دیگر این است که در آن ولت متر را می توان برای تعیین اینکه آیا یک باتری شارژ و یا تخلیه شده است استفاده کرد. در هنگام عیب یابی یک ماشین روشن نمی شود، اندازه گیری ولتاژ باتری را با یک ولت متر یک انتخاب شایسته برای شروع می باشد.

ولت متر دیجیتال

ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ بالا و خطرناک ، از جمله در خطوط انتقال، اند پروب بزرگ با عایق های الکتریکی اضافی بین نقاط تست و کاربر به منظور جلوگیری از شوک ساخته شده است. نمونه های دیگر ولت متر برای اندازه گیری سطوح بسیار پایین ولتاژ بر روی اشیاء بسیار کوچک با دقت شدید مانند تراشه های کامپیوتری ساخته شده است. ولت متر برای این برنامه ها می تواند بسیار ناچیز باشد، و به طور خاص برای به حداقل رساندن و یا از بین بردن نویز های ناخواسته از تفاوت های بالقوه که در هوا به طور طبیعی وجود داشته باشد ، و یا به دلیل الکترونیکی طراحی شده است.

مدار داخلی ولت متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *