مقالات

ترانسفورماتور چیست

ترانسفورماتورچیست؟

ترانسفورماتور یک دستگاه الکتریکی است که برق یک ولتاژ را می گیرد و آن را به ولتاژ دیگری تبدیل می کند. ترانسفورماتور در بالای قطب های ابزار و حتی تغییر ولتاژ در یک قطار اسباب بازی مشاهده می شود.

ترانسفورماتور-پیمان الکتریک

عملکرد ترانسفورماتور:

ترانسفورماتور یک دستگاه الکتریکی است که انرژی الکتریکی بین دو یا چند مدار را از طریق القای الکترومغناطیسی انتقال می دهد. جریان متفاوتی در یک سیم پیچ (سلف) ترانسفورماتور باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی متفاوت می شود که سبب ایجاد ولتاژ در سیم پیچ دوم می شود و به این طریق می توان بدون اتصال فلزی بین دو مدار قدرت را بین دو کویل از طریق میدان مغناطیسی منتقل کرد. ترانسفورماتورها برای افزایش یا کاهش ولتاژ متناوب در کاربردهای برق مورد استفاده قرار می گیرند.

ترانسفورماتور -پیمان الکتریک

ترانسفورماتور تک فاز یک نوع ترانسفورماتور برق است که از جریان متناوب تک فاز استفاده می کند، به این معنی که ترانسفورماتور مبتنی بر یک چرخه ولتاژ که در یک فاز زمان واحد می باشد عمل می کند. نسبت سیم پیچ اولیه (ورودی) به سیم پیچ ثانویه (خروجی) تغییر جریان را تعیین می کند.

ترانسفورماتور-پیمان الکتریک

کاربرد ترانسفورماتور:

ترانسفورماتورها به طور کلی در شبکه انتقال برای افزایش و یا سطح ولتاژ پایین استفاده می شوند. این وسیله عمدتا درشبکه های انتقال بارهای بالا کار می کند و دارای کاربرد زیادی در بار کامل است. ترانسفورماتور توزیع ولتاژ را برای اهداف توزیع به کاربران خانگی و تجاری کاهش می دهد. ترانسفورماتور تنظیم ولتاژ خوبی دارد و 24 ساعت در روز با حداکثر کارایی 50٪ بار کامل عمل می کند. ترانسفورماتورهای ابزار شامل C.T و P.T می باشند که برای کاهش ولتاژ بالا و جریان به مقادیر کمتر که می تواند به وسیله ابزارهای معمولی اندازه گیری شوند استفاده می شود.

ترانسفورماتور-پیمان الکتریک

جهت مشاهده لیست کامل محصولات کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *