مقالات

ترانس جریان (CT)

ترانس جریان چیست؟

ترانس جریان (CT) یک نوع ترانسفورماتور است که برای اندازه گیری جریان AC استفاده می شود. این وسیله یک جریان متناوب (AC) ثانویه تولید می کند که متناسب با جریان ترانس جریان AC اولیه آن است. ترانس های جریان فعلی، همراه با ترانسفورماتورهای ولتاژ یا پتانسیل، ابزار ترانسفورماتور نامیده می شوند.

 ترانسفورماتور جریان AC

عملکرد ترانس جریان:

ترانسفور مقادیر ولتاژ یا جریان را به مقادیر کوچک و استاندارد که برای ابزارها و رله های حفاظتی آسان است، تقسیم می کنند. دستگاه ترانسفورماتور از مدار ولتاژ بالا سیستم اصلی محصور می شوند. ترانسفورماتور جریان، جریان ثانویه را فراهم می کند که دقیقا متناسب با جریان اولیه آن است. ترانس جریان بار ناچیز را به مدار اولیه برمیگرداند.

ترانس جریان

کاربرد ترانس جریان:

ترانس جریان واحد های سنجش جریان سیستم انرژی هستند. ترانسفورماتورهای جریان در ایستگاه های تولید، ایستگاه های برق و توزیع برق صنعتی و تجاری استفاده می شود.

بسیاری از گیرنده های دیجیتالی ترانس جریان را برای اندازه گیری جریان متناوب (AC) استفاده می کنند.

انواع ترانس جریان

ترانسفورماتورهای جریان به طور گسترده ای برای اندازه گیری جریان و نظارت بر عملکرد شبکه برق مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار ولتاژ، توان الکتریکی وات ساعت را در تقریبا تمام ساختمان ها با خدمات سه فاز و خدمات تک فاز بیشتر از 200 آمپر در اختیار می گذارد.

مدار داخلی ترانس جریان

ترانسفورماتورهای جریان ولتاژ بالا بر روی مقره های چینی یا پلیمر برای جدا شدن از زمین نصب می شوند. برخی از ساختارهای CT در اطراف بوشینگ ترانسفورماتور ولتاژ بالا یا قطع کننده مدار، که به طور خودکار هادی را در داخل CTقرار می دهد.

ترانسفورماتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *