مقالات

کوپلینگ انعطافی

کوپلینگ انعطاف پذیر چیست؟

کوپلینگ انعطاف پذیر معمولا برای انتقال گشتاور هنگامی که دو شفت کمی ناهموارباشند از یک شفت به شفت دیگر استفاده می شود. کوپلینگ انعطاف پذیر می توانند سطوح مختلف ناهماهنگی و برخی از عدم توازن را تا 3 درجه اصلاح کنند. علاوه بر این، کوپلینگ انعطاف پذیر همچنین می توانند برای کاهش ارتعاش یا کاهش نویز استفاده شوند. در چرخش برنامه های شفت یک اتصال انعطاف پذیر می تواند اجزای شفت و محرک (مانند یاتاقان) را از اثرات مضر مانند شیب ناهموار، ارتعاش، بارهای شوک و گسترش حرارتی شفت ها یا سایر قطعات محافظت کند.

کوپلینگ انعطاف پذیر

کاربرد کوپلینگ انعطافی:

کوپلینگ برای انتقال گشتاور بین دو شفت است، در حالی که اجازه می دهد تا تقاطع زاویه ای، افقی موازی و حتی حرکت محوری، یک شفت نسبت به دیگری باشد. این طراحی با استفاده از یک قطعه از مواد و با حذف مواد در امتداد یک مسیر مارپیچ، منجر به یک پرتو منحنی انعطاف پذیر از شکل مارپیچ، انعطاف پذیر می شود. از آنجاییکه این وسیله از یک نوع ماده ساخته شده است، اتصال سبک پرتو نشانگر پاسخ در برخی از جفت های چند قطعه نیست. یکی دیگر از مزایای استفاده از تمام اتصالات ماشینی، امکان ترکیب ویژگی ها در محصول نهایی است، در حالی که هنوز یکپارچگی تک قطعه را حفظ می کند.

انواع کوپلینگ SRB

تغییرات در سرتاسر پرتو مارپیچی باعث تغییرات در قابلیت های عملکردی مانند ظرفیت گشتاور و سختی پیچشی می شود. حتی ممکن است شروع چندگانه در یک پیچ مشابه داشته باشد.

مواد مورد استفاده برای تولید کوپلینگ پرتو همچنین بر عملکرد و مناسب بودن آن برای کاربردهای خاص مانند غذا، پزشکی و هوافضا تاثیر می گذارد. مواد معمولا آلیاژ آلومینیوم و فولاد ضد زنگ هستند، اما می توانند از استال، مارابینگ و تیتانیوم ساخته شوند. رایج ترین برنامه های کاربردی، اتصال دهنده های دوار به شفت ها و کنترل حرکت برای ربات ها است.

کوپلینگ SUNGIL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *