دسته‌بندی نشده

سنسور بامر (Baumer)

سنسور های بامر برای تشخیص اجسام مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سنسور های بامر برای تشخیص نور، تشخیص فلز و تشخیص شی است که دارای انواع مختلفی است. سنسور مجاورت القایی بامر، سنسور خازنی بامر، سنسور التراسونیک بامر، سنسور فیبر نوری بامر، سنسور مغناطیسی بامر، سنسور رادار بامراز نمونه های سنسور Baumer می باشد

سنسور بامر

سنسور مجاورت القایی بامر چیست:

سنسور بامر متعلق به دسته سنسور مجاورت الکترونیک بدون تماس است و برای تعیین موقعیت و تشخیص اشیاء فلزی استفاده می شود. محدوده حساسیت یک سوئیچ الکتریکی وابسته به نوع فلز شناسایی می شود. فلزات آهنی مانند آهن و فولاد، دامنه حساسیت بیشتری را به وجود می آورند، در حالی که فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم و مس ممکن است دامنه حساسیت را تا 60 درصد کاهش دهد.

سنسور Baumer از یک حلقه القایی تشکیل شده است. جریان الکتریکی یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند که موجب تولید جریانی می شود که وقتی که برق ورودی متوقف می شود عبور اولیه آن به صفر می رسد. القای نوسان حلقه با توجه به مواد داخل آن تغییر می کند و از آنجا که فلزات بسیار تاثیرپذیرتر از سایر مواد هستند، حضور فلز باعث افزایش جریان از طریق حلقه می شود. این تغییر را می توان با حساسیت مدار تشخیص داد. این امر هر زمان که فلز شناسایی می شود قابل تشخیص است

سنسور بامر

کاربردهای رایج سنسورهای القایی baumer شامل آشکارسازهای فلزی، چراغ های راهنمایی، شستشوی ماشین و تعدادی از فرآیندهای صنعتی خودکار است. از آنجا که سنسور القایی بامر نیاز به تماس فیزیکی ندارد، برای کاربردهایی که در آن دسترسی به چالش ها و جایی که خاک شایع است، مفید است.

سنسور بامر

سنسورهای خازنی چیست

سنسور بامرسنسورهای خازنی BAUMER (بامر) از رسانه های مختلفی مانند مس، اکسید قلع ( ITO ) و جوهر چاپی ساخته شده اند. سنسور خازنی مسی بر روی PCB های استاندارد FR4 و همچنین در مواد انعطاف پذیر نصب شوند. علاوه بر اندازه سنسور و فاصله آن نسبت به زمین، نوع سطح زمین بسیار مهم است. از آنجایی که ظرفیت پارازیتی سنسور نسبت به میدان الکتریکی ( e-field ) به زمین بستگی دارد، مهم است که سطحی را انتخاب کنید که e-field را بدون هیچ جسم هدایت موجود محدود می کند.

سنسور بامر

دو نوع سنسور خازنی بامروجود دارد: ظرفیت متقابل، جایی که جسم (انگشت، قلم هدایت کننده) تغییر متقابل بین الکترودهای ردیف و ستون، که به طور پیوسته اسکن شده؛ و خازن مطلق که در آن شی سنسور را بارگیری می کند یا ظرفیت پارازیتی را به زمین افزایش می دهد. در هر دو مورد، تفاوت موقعیت پیشین مطلق از موقعیت مطلق فعلی، حرکت نسبی جسم یا انگشت را در آن زمان به دست می دهد.

سنسور بامر

سنسور التراسونیک چیست

سنسور التراسونیک baumer دستگاهی است که می تواند فاصله را نسبت به یک شی با استفاده از امواج صحیح اندازه گیری کند. این مسافت را با ارسال یک موج صوتی در یک فرکانس خاص اندازه گیری می کند و گوش دادن به آن موج صوتی را به عقب می اندازد. با ضبط کردن زمان سپری شده بین موج صدا تولید شده و موج صوتی در حال برگشت، می توان فاصله بین حسگر سونار و جسم را محاسبه کرد.

سنسور بامر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *