دسته‌بندی نشده

اسنابر (snubber)

Snubber چیست؟

اسنابر اغلب در سیستم های الکتریکی با بار الکتریکی استفاده می شود که در آن وقفه ناگهانی جریان منجر به افزایش شدید ولتاژ در دستگاه سوئیچ جریان، مطابق با قانون فارادی می شود. این عمل گذرا می تواند منبع تداخل الکترومغناطیسی (EMI) در مدارهای دیگر باشد. علاوه بر این، اگر ولتاژ تولید شده در سراسر دستگاه فراتر از توان دستگاه باشد ، ممکن است آسیب ببیند و از بین برود.

انواع استابر

Snubber یک مسیر جاری جایگزین کوتاه مدت را در اطراف دستگاه تعویض فعلی فراهم می کند به طوری که عنصر القایی ممکن است بیشتر و ایمن تر و آرام تر تخلیه شود. عناصر القایی اغلب بی هدف هستند، اما از حلقه های فعلی که توسط مدارهای فیزیکی ذکر شده است، بوجود می آیند. در حالیکه سوئیچینگ در حال حاضر در همه جا است، به طور کلی، فقط در صورتی که یک مسیر جریان عمده در حال تغییر است، از جمله در منبع تغذیه، فقط باید مورد استفاده قرار گیرد. اسنابرها نیز اغلب برای جلوگیری از خوردگی در سراسر مخاطبین رله ها و سوئیچ ها و تداخلات الکتریکی و جوشکاری می تواند رخ دهد.

مدار داخلی استابر

RC snubber

اسنابر ساده RC از یک مقاومت کوچک (R) در سری با یک خازن کوچک (C) استفاده می کند. این ترکیب را می توان برای جلوگیری از افزایش سریع ولتاژ در یک تریستور یا جلوگیری از چرخش اشتباه تریستوراستفاده کرد؛ این کار با محدود کردن میزان افزایش ولتاژ (dV / dt) در سراسر تریستور به مقداری است که این کار را انجام نمی دهد. Snubber RC به طور مناسب طراحی شده می تواند با هر دو بار DC یا AC استفاده شود. این نوع اسنابر معمولا با بارهای القایی مانند موتورهای الکتریکی استفاده می شود.

اسنابر RC

ولتاژ در یک خازن نمی تواند بلافاصله تغییر کند، بنابراین جریان گذرا کاهش می یابد از طریق آن برای یک کسر کوچک از یک ثانیه، اجازه می دهد که ولتاژ در سراسر سوئیچ افزایش می یابد آهسته تر زمانی که سوئیچ باز است. تعیین میزان ولتاژ می تواند به دلیل ماهیت شکل موج گذرا دشوار باشد، و می تواند به سادگی با امتیاز قدرت اجزای اسنابر و برنامه کاربردی تعریف شود. Snubbers RC به طور جداگانه و یا به عنوان یک جزء ساخته شود.

اسنابر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *