مقالات

دیود سمیکرون

دیود (Diode ) چیست؟
Semikron تولید کننده مستقل از اجزای قدرت نیمه هادی است. این شرکت توسط دکتر فریدریش جوزف مارتین در نورنبرگ در سال 1951 تاسیس شد. امروزه این شرکت دارای بیش از 3000 نفر در 25 شرکت تابعه (در سراسر جهان) با سایت های تولیدی در آلمان، برزیل، چین، فرانسه، هند، ایتالیا، کره، اسلواکی و آمریکا می باشد. Semikron ارائه دهنده تراشه ها، نیمه هادی های گسسته، ترانزیستور، دیود و تریستور قدرت ماژول ها و سیستم ها برای بازارهای مانند چرخ های صنعتی، باد و خورشید، وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی، صنعت ریلی و منابع برق است.

دیود SKN

عملکرد دیود سمیکرون:
دیود یک جزء الکترونیکی با دو پایانه می باشد که جریان را عمدتا در یک جهت انجام می دهد (هدایت نامتقارن)؛ مقاومت آن کم است (در حالت ایده آل صفر) در یک جهت و مقاومت بالا (در حالت ایده آل بی نهایت) در طرف دیگرمی باشد. دیود های نیمه هادی، رایج ترین نوع دیود، یک قطعه کریستالی از مواد نیمه هادی با اتصال P-N متصل به دو ترمینال الکتریکی می باشند. دیود خلاء لوله (vacuum tube diode ) دارای دو الکترود، یک ورق (آند) و کاتد گرم است. دیودهای نیمه هادی اولین دستگاه های الکترونیکی نیمه هادی هستند. اولین دیودهای نیمه هادی، که دیودهای گرانشی را در سال 1906 به وجود آورد، از کریستال های معدنی مانند گالن ساخته شده است. امروز، بسیاری از دیودها نیز از سیلیکون ساخته شده، اما مواد دیگر مانند سلنیوم و ژرمانیم نیز گاهی اوقات استفاده می شوند.

دیود SEMIKRON

انواع دیود سمیکرون:
انواع مختلفی از دیودها وجود دارد و برخی از آنها به شرح زیر است.
دیود سیگنال کوچک …
دیود سیگنال بزرگ …
دیود زینر …
دیود نوری (LED) …
دیودهای کنونی …
دیود شاتکی …
دیود شاکلی. …
مرحله بازیابی دیودها.

شایع ترین عملکرد دیود این است که اجازه میدهد جریان الکتریکی در یک جهت (به نام جهت هدایت دیود) هدایت شود، در حالی که آن را در جهت مخالف (جهت معکوس) مسدود می کند. به همین ترتیب، دیود را می توان به عنوان نسخه الکترونیکی یک سوپاپ بررسی کرد. این رفتار یک طرفه اصلاح (rectification ) نامیده می شود و برای تبدیل جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) مورد استفاده قرار می گیرد. دیودها را می توان برای انجام وظایف این چنینی مانند استخراج مدولاسیون از سیگنال های رادیویی در گیرنده های رادیویی استفاده کرد.

دیود SKR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *