مقالات

انواع داکت

داکت چیست؟
داکت (Duct ) مورد استفاده در گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) برای ورود و خروج هوا هستند. جریان های مورد نیاز شامل، تهویه هوا، بازگشت هوا و هوای اگزوز هستند. داکت ها معمولا تهویه هوا را به عنوان بخشی از منبع هوا عرضه می کنند. به همین ترتیب، داکت های هوا یک روش برای اطمینان از کیفیت هوا قابل قبول در محیط داخلی و همچنین راحتی حرارتی است.

 داکت
سیستم داکت همچنین شبکه کانال نامیده می شود. برنامه ریزی اندازه، بهینه سازی، جزئیات و یافتن عدم فشار از طریق سیستم داکت، طراحی داکت نامیده می شود.

داکت جدا شده
انواع داکت:
داکت فولاد گالوانیزه
فولاد سبک گالوانیزه استاندارد و رایج ترین مواد مورد استفاده در ساخت دودکش است زیرا پوشش روی این فلز از زنگ زدگی جلوگیری می کند و از هزینه نقاشی اجتناب می شود. بعنوان عایق، جعبه فلزی معمولا با روکش فایبر گلاس مواجه ( خط کش داکت) و یا روکش خارجی با فایبر گلاس (بسته بندی مجرای) پیچیده می شود. در صورت لزوم، یک مجرای دو جداره استفاده می شود. این معمولا یک ورقه سوراخ سوراخ داخلی دارد و سپس یک لایه ی 1-2 از عایق پشم شیشه که در داخل یک لوله بیرونی قرار دارد.

داکت فولاد گالوانیزه
داکت آلومینیوم
شبکه کانال داکت آلومینیومی سبک و سریع برای نصب است. همچنین، طرح معمولی یا خاصی از کانال ها را می توان به راحتی در مغازه و یا در سایت ها پیدا کرد.

داکت آلومینیوم

داکت صفحه فایبر گلاس (مجرای بدون سیم فلزی)
پانل فایبر گلاس ارائه داکت ساخته شده در عایق کاری حرارتی و سطح داخلی جذب صدا، کمک به ارائه عملکرد آرام از سیستم تهویه مطبوع HVAC می باشد.

داکت صفحه فایبر گلاس
داکت انعطاف پذیر
کانال ها و داکت های انعطاف پذیر (همچنین به عنوان انعطاف پذیری شناخته می شوند) معمولا از پلاستیک انعطاف پذیر بر روی سیم پیچ سیم فلزی ساخته می شوند تا یک لوله ایجاد شود. آنها دارای تنظیمات متنوعی هستند. در ایالات متحده، عایق معمولا پشم شیشه است، اما بازارهای دیگر مانند استرالیا از فیبر پلی استر و پشم شیشه برای عایق کاری استفاده می کنند. یک لایه محافظ عایق را احاطه کرده و معمولا از پلی اتیلن یا PET متالیزه تشکیل شده است. معمولا جعبه های حاوی 25 ‘کانال فشرده به طول 5’ به فروش می رسد. این در دسترس است در ابعاد از 4 تا 18 اینچ، اما از رایج ترین آنها حتی از 6 تا 12 اینچ استفاده می شود.

داکت انعطاف پذیر

داکت ضد آب
برای کانال خارجی در معرض آب و هوا می تواند از ورق فولاد پوشش داده شده با آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم / روی، یک لایه چند لایه، یک پلیمر تقویت شده با فیبر یا پوشش ضد آب دیگر باشد.

داکت ضد آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *