مقالات

سینی کابل چیست

سینی کابل چیست؟
در سیم کشی ساختمان ها، سیستم سینی کابلی برای پشتیبانی از کابل های الکتریکی عایق شده برای توزیع، کنترل و ارتباطات قدرت استفاده می شود. سینی های کابل به عنوان جایگزینی برای باز کردن سیم کشی یا سیستم های برق استفاده می شوند و معمولا برای مدیریت کابل در ساخت و ساز تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب سینی کابل
آنها به ویژه در شرایطی که تغییرات در یک سیستم سیم کشی شده پیش بینی می شوند مفید هستند، زیرا میتوان کابل های جدید را با نصب کردن با قراردادن آنها در سینی به جای کشیدن آنها از طریق لوله نصب کرد.
طبق قانون ملی برق (NEC)، سینی کابل یک واحد یا مجموعه ای از واحدها یا بخش ها و اتصالات مربوطه است که یک سیستم ساختاری سفت و سخت می باشد و به طور ایمن کابل ها و مسیرهای اتصال را پشتیبانی می کند.

سینی کابل فولادگالوانیزه

انواع مختلفی از سینی در برنامه های مختلف استفاده می شود. سینی جامد در پایین، حداکثر حفاظت را برای کابل فراهم می کند، اما نیاز به برش سینی یا استفاده از اتصالات برای ورود یا خروج از کابل است. محفظه عمیق و جامد برای کابلها، کانال کابلی یا کابل کواک نامیده می شود.
سینی کابل های معمولی از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، و یا فایبر گلاس تقویت شده پلاستیکی ساخته شده است. مواد برای یک برنامه داده شده بر اساس جایی که از آن استفاده می شود انتخاب شده است.

سینی کابل آلومینیومی
سینی گالوانیزه ممکن است از ورق فولاد قبل از گالوانیزه ساخته شده در سینی ساخته شود یا ممکن است پس از ساخت گالوانیزه گرم شود. هنگامی که طول سینی گالوانیزه در سینی کاهش می یابد، معمولا سطح برش با یک ترکیب غنی از روی رنگ برای محافظت از فلز از زنگ خوردگی می شود.

انواع سینی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *