مقالات

رله حفاظت از ولتاژ

رله حفاظت از ولتاژ چیست ؟
در یک سیستم توان نامتراکم ظرفیت های شانت و الگوریتم های سری خطوط انتقال طولانی می تواند موجب تغییرات عمده ولتاژ بین دوره های بار بالا و پایین شود. رله های Overvoltage در ایستگاه های برق برای محافظت از ترانسفورماتورهای جریان از آسیب به دلیل ولتاژ بالا استفاده می شود. در سیستم پرو، این رله ها معمولا فقط در ترانسفورماتورهای جریان قرار می گیرند. ترانزیستور ترانسفورماتورهای جریان و بارهای متصل شده آن، موجب افزایش ولتاژ موقت می شود که منجر به بروز سیاه شدن گسترده می شود.

رله حفاظت از ولتاژ

مسئله مهم دیگر هماهنگ کردن سیستم تنظیم مقررات بالای ولتاژ است.
در صورت هر گونه نوسان غیر منتظره در منبع تغذیه مشکلات بسیاری در صنایع، منازل، ادارات به وجود میاید. نوسانات ولتاژ در منبع تغذیه تاثیر بسیار ناچیزی بر بار متصل دارند. نوسانات ولتاژ و سیستم حفاظت ولتاژ به دلایل بسیاری مانند ولتاژ، محدودیت، بارگذاری و غیره ایجاد می شود. کاربردهای رایج این سیستم ها در موتورهای کشاورزی، پمپ های آب و غیره استفاده می شود.

ترانسفورماتور جریان
رله حفاظت از ولتاژ اصلی ترین حفاظت در شبکه برق است. هدف از طراحی حفاظت استحکام سیستم انرژی با جدا کردن قطعاتی که در معرض خطا قرار دارند می باشد، در حالی که بیشتر شبکه تا جایی که ممکن است ثابت می ماند.

رله Overvoltage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *