مقالات

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری چیست؟
کابل فیبر نوری (optical fiber cable) مونتاژی مشابه کابل برق دارد، اما شامل یک یا چند فیبر نوری است که برای حمل نور استفاده می شود. عناصر فیبر نوری معمولا به طور جداگانه با لایه های پلاستیکی پوشش داده می شوند و در یک لوله محافظ مناسب برای محیط زیست که کابل آن مستقر است، قرار می گیرد.

کابل فیبر نوری

انواع مختلف کابل برای برنامه های مختلف، مورد استفاده برای ارتباط از راه دور به عنوان مثال فاصله طولانی، و یا ارائه یک اتصال داده با سرعت بالا بین بخش های مختلف یک ساختمان است.

 فیبر نوری
تکنولوژی که از رشته های شیشه ای ، پلاستیکی و یا فیبر برای انتقال داده استفاده می کند. کابل فیبرنوری شامل مجموعه ای از موضوعات شیشه ای است که هر کدام قادر به انتقال داده به امواج نور می باشند. … کابل های فیبر نوری پهنای باند بسیار بیشتری نسبت به کابلهای فلزی دارند.
تداخل الکترومغناطیسی در کابل های کواکسیال اتفاق می افتد، زیرا جریان در سراسر هادی قطع می شود. فیبرهای نوری به این EMI ایمن هستند زیرا سیگنالها به عنوان نور به جای جریان انتقال مییابند. بنابراین، آنها می توانند سیگنال ها را از طریق مکان هایی که EMI انتقال را مسدود می کند حمل کنند.

اجزای داخلی فیبر نوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *