مقالات

ژنراتور برقی

ژنراتور برقی ( electrical generator ) دستگاهی است که به طور کلی با استفاده از القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند،. منبع انرژی مکانیکی ممکن است یک موتور بخار سوپاپی یا توربین باشد، و آب از طریق یک توربین یا آبی چرخان، موتور احتراق داخلی، یک توربین بادی یا هر منبع دیگر انرژی مکانیکی باشد.

اجزای ژنراتور برقی
امروزه ژنراتورها در بسیاری از ماشین آلات مختلف استفاده می شوند و منجر به پیشرفت های مدرن بسیاری شده اند. در آینده ما ممکن است ژنراتورهای الکتریکی کوچکتر و با خروجی های بزرگتر شوند. در برخی موارد، هر چند، آنها ممکن است انرژی الکتریکی به طور مستقیم توسط یک منبع انرژی جایگزین تولید شود منسوخ شوند .

ژنراتور برقی نصب شده
ژنراتور جریان الکتریکی را حرکت می دهد، اما بار الکتریکی که قبلا در سیم هدایت شده از سیم پیچ های آن وجود دارد ایجاد نمی کند. ژنراتور برق تقریبا مشابه با یک پمپ آب است که جریان آب را ایجاد می کند اما خود آب را ایجاد نمی کند.

ژنراتور برقی
انواع دیگر ژنراتورهای الکتریکی بر اساس دیگر پدیده های الکتریکی مانند پیزو الکتریکی و مغناطیسی هیدرودینامیک وجود دارد. ساخت دینامیک شبیه به یک موتور الکتریکی است و تمام انواع رایج دینامو می تواند به عنوان موتور کار کند.

ژنراتور الکتریکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *