مقالات

باتری سرب اسیدی چیست

باتری سرب اسیدی چیست ؟
باتری سرب اسید در سال 1859 توسط فیزیکدان فرانسوی Gaston Planté اختراع شد و قدیمی ترین نوع باتری قابل شارژ است. با وجود داشتن یک نسبت بسیار کم انرژی به وزن و نسبت انرژی به حجم کم، توانایی آن در ارائه جریان های بالا به این معنی است که باتری های نسبتا بزرگ نسبت به وزنشان دارند. این ویژگی ها همراه با هزینه کم آنها را برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری مناسب کرده است تا جریان بالا مورد نیاز موتورها را فراهم کنند.

 انواع باتری سرب اسیدی

در مقایسه با تکنولوژی های جدیدتر ، باتری های سرب اسید به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند حتی زمانی که جریان جرقه مهم نیست و طرح های دیگر می تواند تراکم انرژی بیشتری را فراهم کند. طرح های اسید سرب به طور گسترده ای برای ذخیره سازی در منابع قدرت پشتیبان در برج های سلولی، تنظیمات با قابلیت دسترسی به بالا مانند بیمارستان ها و سیستم های قدرت مستقل استفاده می شود. برای این نقش ها، نسخه های اصلاح شده باتری استاندارد ممکن است برای بهبود زمان ذخیره سازی و کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری استفاده شود.

اجزای باتری سرب اسیدی

باتری های ژله ای و باتری های شیشه ای جذب شده در این مجموعه ها رایج هستند، که به طور کلی به عنوان باتری سرب اسید VRLA شناخته می شوند.

 باتری سرب اسید VRLA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *