مقالات

تست مقاومت زمین چیست

تست مقاومت زمین چیست ؟
در یک سیستم الکتریکی، یک سیستم زمینی بخش های خاصی از نصب را با سطح هدایت کننده زمین برای اهداف ایمنی و کاربردی متصل می کند. نقطه مرجع سطح هدایت کننده زمین است. انتخاب سیستم زمینی می تواند ایمنی و سازگاری الکترومغناطیسی نصب را تحت تأثیر قرار دهد. مقررات سیستم های زمینی بطور قابل توجهی بین کشورها متفاوت است، هرچند بسیاری از توصیه های کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک را دنبال می کنند. مقررات ممکن است موارد خاصی را برای فعالیت های زمینی در معادن، در مناطق مراقبت از بیماران یا در مناطق پرخطر گیاهان صنعتی شناسایی کند.

تست مقاومت زمین
علاوه بر سیستم های برق، دیگر سیستم ها ممکن است نیاز به پایه ای برای ایمنی یا عملکرد داشته باشند. سازه های بلند می توانند از یک سیستم برای محافظت از آنها در مقابل اعتصابات رعد و برق، میله های رعد و برق داشته باشند. خطوط تلگراف ممکن است از زمین به عنوان یک هادی یک مدار استفاده کنند، صرفه جویی در هزینه نصب یک سیم بازگشتی بیش از یک مدار طولانی. آنتن های رادیویی ممکن است نیاز به زمین های خاصی برای عمل داشته باشند، مانند کنترل برق ایستا و حفاظت از رعد و برق.
این آزمایش با اندازه گیری مقاومت بین پین سوم (زمین) و بدنه فلزی خارج از دستگاه تحت آزمایش انجام می شود. حداکثر مقدار قابل قبول به طور کلی 0.5 اونس است، اگر چه استانداردهای خاصی ممکن است 0.1 اهم را مشخص کند.

تست سیستم زمین

این آزمون به طور کلی در جریان کمی بالاتر (به عنوان مثال 25-60 A) انجام می شود به طوری که مدار اتصال پایه ولتاژ ایمنی را بر روی شاسی محصول، حتی در جریان بالا، قبل از قطع کننده مدار، حفظ می کند. این آزمون ضروری است به طوری که دستگاه باعث ایجاد شوک الکتریکی ناشی از شکست عایق نمی شود. در هند فعلی مشخص شده است 16A می باشد، بنابراین آزمون در دو برابر 32 آمپر انجام می شود.

مدار داخلی تست مقاومت زمین
تست زمین، آزمایش الکترودهای زمین و اندازه گیری مقاومت به خاک را پوشش می دهد. نیازمندی های دستگاه به طیف وسیعی از برنامه ها بستگی دارد. تست مقاومت در برابر سطح تست الکترودهای زمین و اندازه گیری مقاومت به خاک را پوشش می دهد. نیازهای دستگاه به طیف وسیعی از برنامه ها بستگی دارد.

 اندازه گیری مقاومت زمین

Megger سیستم های پایان یافته برای طراحی و بررسی خاک را ارائه می دهد و همچنین برای استفاده تستر برای مهندسین این زمینه آسان می باشد.

نحوه تست مقاومت زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *