مقالات

دزیمتر صدا چیست

دزیمتر صدا چیست
دزیمتر صدا ( noise dosimeter ) یا دوزمتر نویز مختص سطح صدا است که به طور خاص برای اندازه گیری قرار گرفتن در معرض صدا از یک فرد به صورت یکپارچه در طول یک دوره می باشد؛ معمولا برای رعایت مقررات بهداشت و ایمنی مانند ایمنی و بهداشت شغلی استفاده می شود.

دزیمتردوزیستورهای صوتی اندازه گیری و ذخیره سطوح فشار صدا (SPL) و با تلفیق این اندازه گیری ها در طول زمان، خواندن مواجهه نویز تجمعی را برای یک دوره زمانی خاص مانند یک روز کاری 8 ساعته فراهم می کنند. دز سنج ها می توانند به عنوان مانیتورهای سر و صدا شخصی یا ناحیه ای عمل کنند. در تنظیمات ، دزیمترهای نویز شخصی اغلب بر روی بدن شخص با میکروفون در بالای شانه نصب می شود.

دوزمتر نویزنظارت بر محدوده را می توان برای تخمینی نوردهی مورد استفاده قرار داد، زمانی که سطح سر و صدا نسبتا ثابت و کارکنان در حال حرکت نیستند. در مکان های کاری که کارکنان در حوزه های مختلف حرکت می کنند یا جایی که شدت سر و صدا در طول زمان تغییر می کند، به نظر می رسد با توجه به رویکرد نظارت شخصی، میزان تماس صوتی با دقت ارزیابی می شود.

دوزیمتر

دوزیمترصدا همچنین برای جمع آوری داده ها برای استفاده در مراحل قانونی، توسعه کنترل نویز مهندسی و سایر اهداف بهداشت صنعتی استفاده می شود. هنگام برنامه ریزی برای انجام اندازه گیری های تماس با نویز، باید اقدامات لازم برای اطمینان از این که دزیمترها طبق مشخصات تولید کنندگان کالیبراسیون شده و عمل می کنند، انجام شود. همچنین لازم است که خواص محیط صوتی، اهداف اندازه گیری اصلی، به عنوان تعیین کننده خطر آسیب شنوایی و محدودیت های مرتبط با استفاده از دوزیمتر باشد. تولید کنندگان دزیمتر توصیه می کنند که دستگاه با یک کالیبراسیون صوتی مانند پیستونون قبل و بعد از هر اندازه گیری برای اطمینان از عملکرد مطمئن، کالیبراسیون شود.

دزیمتر

علاوه بر برنامه های کالیبراسیون زمینه، تولید کنندگان کالیبراسیون کامل و صدور مجدد جامع ابزار را با استفاده از یک آزمایشگاه معتبر با استفاده از منابع مرجع قابل ردیابی توصیه می کنند. کالیبراسیون دوزیستورهای کنونی بیشتر از طریق برنامه های مبتنی بر PC انجام شده است که برنامه ریزی کالیبراسیون را اجرا می کنند، زمان و تاریخ را مستند می کنند و برای هر سطح افست در سطح تنظیم می شوند.

دزیمتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *