مقالات

ترانسفورماتور ولتاژ بالا

ترانسفورماتور ولتاژ بالا چیست ؟
ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا را از یک سطح یا پیکربندی فاز معمولا از بالا به پایین به دیگری تبدیل می کنند. آنها می توانند ویژگی های جداسازی الکتریکی، توزیع انرژی و برنامه های کنترل و ابزار دقیق را شامل شوند. این نوع طراحی ترانسفورماتور بستگی به اصل القای مغناطیسی بین کویل ها برای تبدیل ولتاژ و یا سطح جریان دارد. آنها می توانند به صورت پیکربندی اولیه تک فاز یا یک پیکربندی سه مرحله پیکربندی شوند.

ترانسفورماتور ولتاژ بالا
چنین ترانسفورماتورهایی به طور معمول برای آزمایش در آزمایشگاه ولتاژ بالا مورد استفاده قرار می گیرند. این ترانسفورماتور در حین عملکرد عادی خود، زمانی که عایق تحت آزمایش شکست می خورد، تحت فشارهای گذرا قرار می گیرد. برای مقاومت در برابر این ولتاژ های ضربه، عایق ترانسفورماتور به دقت طراحی شده است. ترانسفورماتور ولتاژ بالا تک فاز، نوع هسته است. این نوع ترانسفورماتور به طور کلی غلیظ شده است. ورق های باکلیتی برای جداسازی تنش های بالا و سیم پیچ پایین تنه استفاده می شود. ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا که برای آزمایش آزمایش HT مورد استفاده قرار می گیرند، برای تامین جریان برق کافی نیز هستند و به همین دلیل سیستم خنک کننده این ترانسفورماتور بسیار دقت طراحی شده است. مراقبت های ویژه نیز برای تنظیم ولتاژ ترانسفورماتورها مورد استفاده قرار می گیرد.

شماتیک ترانسفورماتور ولتاژ بالا
همانطور که جریان مورد نیاز در تست عایقبندی بسیار کم است، این ترانسفورماتور ولتاژ بالا نیاز به رتبه بندی KVA بالا ندارد. تا ولتاژ 500 کیلو ولت، معمولا یک واحد ترانسفورماتور ولتاژ بالا استفاده می شود. در واقع برای اندازه گیری ولتاژ بالا، بیش از یک ترانسفورماتور برای تولید ولتاژ بالا مورد نیاز است. در واقع برای گرفتن چنین ولتاژ بالایی، یک ترانسفورماتور باید بسیار بزرگ باشد که در مقایسه با قیمت آن مقرون به صرف نیست.
ترانسفورماتور ولتاژ (VT)، همچنین به نام ترانسفورماتورهای پتانسیل (PT)، یک ترانسفورماتور از نوع متصل به موازی است. آنها طراحی شده اند تا بار ناچیز را به منبعی که اندازه گیری می شود و نسبت ولتاژ دقیقی دارد و رابط فاز برای اندازه گیری دقیق ثانویه متصل کنند.

ترانسفورماتور پتانسیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *